CF Moto 250 NK'ya Topcase (arka çanta) demiri montajı ile ilgili ufak bir makale olacak bugünkü yazımız:
GP Kompozit'ten 14.06.2021 de 460 TL ye N11 mağazasından 25 TL kupon kullanarak almıştım. (satış fiyatı 485 TL idi). Çanta demiri hemen geldi fakat ben ancak 27.06.2021 de fırsat bulup takabildim. Takarken de bazı sıkıntı ve zorluklarla karşılaştım. Bunu herkesin yaşayacağını düşünüyorum. O yüzden ufak ta olsa bir rehberlik olması açısından bu yazıyı yazmak istedim.
Gereken malzemeler:
* 6 numara alyan anahtar.
* Kırmızı loctite'lı vidaları sökebilmek için levye kollu lokma aparatı veya alyana geçirebilirseniz en az 1 karış uzunluğunda demir boru.
* Şarjlı veya şarjsız (motorun olduğu yerde elektriğiniz varsa) matkap.
* Paketten çıkan alüminyum separatör (ufak borular) çapında panç. (eğer bunu bulamazsanız ufak bir matkap ucuyla benim yaptığım gibi tiftikleye tiftikleye deliği büyüteceksiniz. ama bu gördüğünüz gibi biraz çirkin oluyor.)
* İzolasyon için bir tüp soğuk silikon.
Ben olayı çözdükten sonra bunu fotoğraflayıp blog yazısı yapayım da başkaları da benim gibi cebelleşmesin dedim. Şimdi montaj esnasında çektiğim fotoğrafları altlarında açıklamalarıyla beraber görelim:
02-sag ve sol kuyruk sasi demirindeki canta baglanti yuvalari |
03-kuyruk karenajinda alt tarafin orjinal hali |
04-sol baglanti yuvasi icin buradan delecegiz. eger panc varsa onunla cok daha duzgun bir delik olur |
05-sag baglanti yuvasi icin buradan delecegiz. eger panc varsa onunla cok daha duzgun bir delik olur |
06-sol yuva icin kucuk matkap ucu ile isaret deligi aciyorum |
07-sag yuva icin kucuk matkap ucu ile isaret deligi aciyorum |
08-sol yuvanin isaret deligi. bu deligi 2-3cme kadar genisletecegiz |
09-sag yuvanin isaret deligi. bu deligi 2-3cme kadar genisletecegiz |
10-panc olmayinca matkapla boyle cirkin de olsa deldik artik |
11-sol baglanti yuvasi gorundu |
12-sag baglanti yuvasi gorundu |
13-baglanti yuvalari |
14-sol baglanti separatorunu denemek icin tutturdum |
15-sol baglanti separatorunun icten gorunusu. deligi matkapla actigim icin duzgun olmadı. buradan su almamasi icin etrafina silikonla dolgu yapacagim |
16-sag baglanti separatorunun icten gorunusu. deligi matkapla actigim icin duzgun olmadı. buradan su almamasi icin etrafina silikonla dolgu yapacagim |
17-arka separatorlerin deneme montaji |
18-arka tamam artik on baglantilara gectik. sag artci basak vidalarini sokmeye basladik |
19-6 numara alyan anahtar ile cikartiyoruz |
20-kirmizi loctite surmusler levyeli uc ile ancak sokebildim |
21-digerini de sokmek gerekiyor. burada gp nin yaptigi bir cimrilik var. araya 3mm pul ve uzun alyan vida vermemisler |
22-paketten cikan sagdaki 2 uzun alyan vida ve 2 pul. pullar da zaten o vidalara degil yine cikarttigimiz kisalardan birine takacagiz |
23-sagdaki cikan vida soldaki uzun olan yeni vida |
24-sag artci basagi cikartildi |
25-ara durum/vaziyet |
26-sol artci basagini da cikartiyoruz |
27-yine levye ile kanırtarak aciyoruz. vidalar kirmizi loctite li |
28-iki basak ta cikmis durumda ve ustlerinde montaj vidalari takilmis sekilde bekliyor |
29-dikkat ederseniz ustteki (motorda ondeki) vidalar eski kisa vidalar. alttaki (motorda arkadaki) vidalar ise yeni uzun vidalar |
30-sol basak-burada gp cimrilik yapmayip 2 tane uzun vida ve 1 tane de 3mm pul verse mukemmel olurdu |
31-sag basak-burada gp cimrilik yapmayip 2 tane uzun vida ve 1 tane de 3mm pul verse mukemmel olurdu |
32-artik demirin montajina en arkadaki vidalardan basliyoruz |
33-vidalari kademeli olarak bir sag bir sol seklinde ilerletiyoruz |
34-bu resmi gorunce verdikleri o iki pulun burasi icin oldugunu anladım |
35-artci sag basak bolgesi |
36-artci sol basak bolgesi |
37-34 nolu resimde dedigim pulu buraya koydum cunku burada 3mm kadar kot farki olustu. ben pul atarak bunu 2mm ye ancak indirebildim |
38-daha sonra buraya 3mm pul ve uzun alyan vida attiktan sonra buradan cikan ufak pulu da kuyruga takacagim |
39-ondeki vidadan sonra arkaya uzun vidayi araya canta demirini de alarak vidalayacagim |
40-bahsettigim kot farki burada bariz gorunuyor |
41-daha sonra buraya 3mm pul ve uzun alyan vida attiktan sonra buradan cikan ufak pulu da kuyruga takacagim |
42-ondeki vidadan sonra arkaya uzun vidayi araya canta demirini de alarak vidalayacagim |
43-bahsettigim kot farki burada bariz gorunuyor |
44-her sey tamam gibi-1 |
45-her sey tamam gibi-2 |
46-her sey tamam-1 |
47-her sey tamam-2 |
İlave notlar:
GP'nin birkaç kuruş fazla kar etmek için eksik malzeme koyması hoş olmamış. fakat halledilebilir. Çanta demirinin daha sağlam ve sağlıklı olması için şunları yapmak gerek: (ben yapacağım)
1. loctite 243 satın alın (mavi olan)
2. toplam 3mm kalınlığa ulaşana kadar bir veya üst üste birkaç pul alın. toplamda 3mm olacak şekilde ama 2 set halinde.
3. paketten çıkan uzun alyan vidaların aynısından birer tane daha alın. yani toplam 2 tane daha alacaksınız. bunları da öndeki ayak basak vidalarının yerine takacağız.
4. yukardaki 3 numaralı maddedeki ayak basak vidasına taktığımız paketten çıkan pulu oradan alıp arka kuyruk vidalarına atacağız.
5. tüm vidaların ucuna aldığımız mavi loctite tan sürüp o şekilde vidalayacağız.
6. işlemler bittikten sonra arka selenin iç kısmından alüminyum seperatör (paketten çıkan ufak alüminyum borular) lerin etrafını hiç hava ve su almayacak şekilde silikonla veya daha iyisi dayson ile kapatacağız.
Ben 2 ve 3. maddeleri halleder etmez diğerleri zaten elimde mevcut, gerisini de hemen halledeceğim.
Bu işlemlerden sonra taş gibi bir çanta demiriniz olur. üstüne çıkıp zıplayın. Sıkıntı olmaz. (ön selede biri oturuyor olsun ama bunu yaparken. Yoksa düşersiniz. :D )
Herkese selamlar, kazasız belasız sürüşler.
Tusumoto. :)
Diğer platormlarda da bizi takip etmeyi unutmayın:
Telegram'da CF Moto 250 NK Türkiye grubu: https://t.me/CFMoto250NK
Telegram'da Türkiye Motorcular Grubu: https://t.me/TurkiyeMotorcularGrubu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder