27 Haziran 2021 Pazar

CFMoto 250 NK'ya Çanta Demiri Montajı

Merhaba Arkadaşlar,

CF Moto 250 NK'ya Topcase (arka çanta) demiri montajı ile ilgili ufak bir makale olacak bugünkü yazımız:

GP Kompozit'ten 14.06.2021 de 460 TL ye N11 mağazasından 25 TL kupon kullanarak almıştım. (satış fiyatı 485 TL idi). Çanta demiri hemen geldi fakat ben ancak 27.06.2021 de fırsat bulup takabildim. Takarken de bazı sıkıntı ve zorluklarla karşılaştım. Bunu herkesin yaşayacağını düşünüyorum. O yüzden ufak ta olsa bir rehberlik olması açısından bu yazıyı yazmak istedim.

Gereken malzemeler:
* 6 numara alyan anahtar.
* Kırmızı loctite'lı vidaları sökebilmek için levye kollu lokma aparatı veya alyana geçirebilirseniz en az 1 karış uzunluğunda demir boru.
* Şarjlı veya şarjsız (motorun olduğu yerde elektriğiniz varsa) matkap.
* Paketten çıkan alüminyum separatör (ufak borular) çapında panç. (eğer bunu bulamazsanız ufak bir matkap ucuyla benim yaptığım gibi tiftikleye tiftikleye deliği büyüteceksiniz. ama bu gördüğünüz gibi biraz çirkin oluyor.)
* İzolasyon için bir tüp soğuk silikon.

Ben olayı çözdükten sonra bunu fotoğraflayıp blog yazısı yapayım da başkaları da benim gibi cebelleşmesin dedim. Şimdi montaj esnasında çektiğim fotoğrafları altlarında açıklamalarıyla beraber görelim:


02-sag ve sol kuyruk sasi demirindeki canta baglanti yuvalari


03-kuyruk karenajinda alt tarafin orjinal hali


04-sol baglanti yuvasi icin buradan delecegiz. eger panc varsa onunla cok daha duzgun bir delik olur


05-sag baglanti yuvasi icin buradan delecegiz. eger panc varsa onunla cok daha duzgun bir delik olur


06-sol yuva icin kucuk matkap ucu ile isaret deligi aciyorum


07-sag yuva icin kucuk matkap ucu ile isaret deligi aciyorum


08-sol yuvanin isaret deligi. bu deligi 2-3cme kadar genisletecegiz


09-sag yuvanin isaret deligi. bu deligi 2-3cme kadar genisletecegiz


10-panc olmayinca matkapla boyle cirkin de olsa deldik artik


11-sol baglanti yuvasi gorundu


12-sag baglanti yuvasi gorundu


13-baglanti yuvalari


14-sol baglanti separatorunu denemek icin tutturdum


15-sol baglanti separatorunun icten gorunusu. deligi matkapla actigim icin duzgun olmadı. buradan su almamasi icin etrafina silikonla dolgu yapacagim


16-sag baglanti separatorunun icten gorunusu. deligi matkapla actigim icin duzgun olmadı. buradan su almamasi icin etrafina silikonla dolgu yapacagim


17-arka separatorlerin deneme montaji


18-arka tamam artik on baglantilara gectik. sag artci basak vidalarini sokmeye basladik


19-6 numara alyan anahtar ile cikartiyoruz


20-kirmizi loctite surmusler levyeli uc ile ancak sokebildim


21-digerini de sokmek gerekiyor. burada gp nin yaptigi bir cimrilik var. araya 3mm pul ve uzun alyan vida vermemisler


22-paketten cikan sagdaki 2 uzun alyan vida ve 2 pul. pullar da zaten o vidalara degil yine cikarttigimiz kisalardan birine takacagiz


23-sagdaki cikan vida soldaki uzun olan yeni vida


24-sag artci basagi cikartildi


25-ara durum/vaziyet


26-sol artci basagini da cikartiyoruz


27-yine levye ile kanırtarak aciyoruz. vidalar kirmizi loctite li


28-iki basak ta cikmis durumda ve ustlerinde montaj vidalari takilmis sekilde bekliyor


29-dikkat ederseniz ustteki (motorda ondeki) vidalar eski kisa vidalar. alttaki (motorda arkadaki) vidalar ise yeni uzun vidalar


30-sol basak-burada gp cimrilik yapmayip 2 tane uzun vida ve 1 tane de 3mm pul verse mukemmel olurdu


31-sag basak-burada gp cimrilik yapmayip 2 tane uzun vida ve 1 tane de 3mm pul verse mukemmel olurdu


32-artik demirin montajina en arkadaki vidalardan basliyoruz


33-vidalari kademeli olarak bir sag bir sol seklinde ilerletiyoruz


34-bu resmi gorunce verdikleri o iki pulun burasi icin oldugunu anladım


35-artci sag basak bolgesi


36-artci sol basak bolgesi


37-34 nolu resimde dedigim pulu buraya koydum cunku burada 3mm kadar kot farki olustu. ben pul atarak bunu 2mm ye ancak indirebildim


38-daha sonra buraya 3mm pul ve uzun alyan vida attiktan sonra buradan cikan ufak pulu da kuyruga takacagim


39-ondeki vidadan sonra arkaya uzun vidayi araya canta demirini de alarak vidalayacagim


40-bahsettigim kot farki burada bariz gorunuyor


41-daha sonra buraya 3mm pul ve uzun alyan vida attiktan sonra buradan cikan ufak pulu da kuyruga takacagim


42-ondeki vidadan sonra arkaya uzun vidayi araya canta demirini de alarak vidalayacagim


43-bahsettigim kot farki burada bariz gorunuyor


44-her sey tamam gibi-1


45-her sey tamam gibi-2


46-her sey tamam-1


47-her sey tamam-2


İlave notlar:
GP'nin birkaç kuruş fazla kar etmek için eksik malzeme koyması hoş olmamış. fakat halledilebilir. Çanta demirinin daha sağlam ve sağlıklı olması için şunları yapmak gerek: (ben yapacağım)
1. loctite 243 satın alın (mavi olan)
2. toplam 3mm kalınlığa ulaşana kadar bir veya üst üste birkaç pul alın. toplamda 3mm olacak şekilde ama 2 set halinde.
3. paketten çıkan uzun alyan vidaların aynısından birer tane daha alın. yani toplam 2 tane daha alacaksınız. bunları da öndeki ayak basak vidalarının yerine takacağız.
4. yukardaki 3 numaralı maddedeki ayak basak vidasına taktığımız paketten çıkan pulu oradan alıp arka kuyruk vidalarına atacağız.
5. tüm vidaların ucuna aldığımız mavi loctite tan sürüp o şekilde vidalayacağız.
6. işlemler bittikten sonra arka selenin iç kısmından alüminyum seperatör (paketten çıkan ufak alüminyum borular) lerin etrafını hiç hava ve su almayacak şekilde silikonla veya daha iyisi dayson ile kapatacağız.

Ben 2 ve 3. maddeleri halleder etmez diğerleri zaten elimde mevcut, gerisini de hemen halledeceğim.

Bu işlemlerden sonra taş gibi bir çanta demiriniz olur. üstüne çıkıp zıplayın. Sıkıntı olmaz. (ön selede biri oturuyor olsun ama bunu yaparken. Yoksa düşersiniz. :D )

Herkese selamlar, kazasız belasız sürüşler.
Tusumoto. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2024 Model Honda CB750A Hornet

Merhaba Arkadaşlar, Bu ikinci sıfır motorum oldu. İlki olan CF Moto 250 NK için de detaylı bir makale yazmıştım. Bu motor için de yine hiç b...