7 Şubat 2021 Pazar

2021 Model CF Moto 250 NK-A

Merhaba Arkadaşlar, (son güncelleme: 22.05.2022)

Bu makalem yeni satın aldığım 2021 model sıfır CF Moto 250 NK üzerine olacak. Eski motorum Bajaj Vikrant V15'i emekliye ayırdım. Beni birkaç defa yolda bıraktı. Ben de zaten acemiliği artık attık, bundan sonra güzel bir motor alabiliriz dedim ve yeni bir sıfır motosiklet arayışına başladım. İşte bu yazının konusu da bu olacak.

Yeni bir başlangıç motosikleti alırken, seçerken nelere dikkat etmeliyiz? Ben CF Moto 250 NK'yı seçerken [05.02.2021 tarihinde (05 Şubat 2021 tarihindeki döviz kurlarını da şu linkte bulabilirsiniz: https://www.tcmb.gov.tr/kurlar/202102/05022021.xml ) Tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı 28348 TL idi. Ben indirimli olarak 26999 TL ye Antalya Yetimoğlu Motor'dan sıfır siyah renk CF Moto 250 NK aldım. 500 TL de mototrans'a verdim Antalya'dan Ankara'ya evime kadar getirdiler] hangi kriterlere göre değerlendirdim? Neden tercihimi bu motordan yana kullandım? Gelin bunları detaylı olarak cevaplandıralım:

Öncelikle kendime 50-55bin TL lik maksimum para limiti belirledim. (fakat böyle bir limit belirlesem de aslında 50-55bin vermeye de niyetim yoktu işin doğrusu) :)

Diğer belirlediğim temel kriterlerden biri de motor hacmi. 125cc ile 400cc arasında (listede bir tane 650cc var ama ona çok takılmayın, fiyatı makul diye eklemiştim) bir liste oluşturdum.

Tabi olmazsa olmazlarımdan ABS fren sistemi. Listedeki motorların hepsinde ABS fren sistemi mevcut.

NOT: bunlarla ilgilenmiyorsanız SAYFANIN EN ALTINDAKİ, hiçbir web sitesinde, forumda, videoda bulamayacağınız 250NK ile ilgili bazı detaylı bilgileri görmek isteyebilirsiniz. ;-)

Edit: ben alırken piyasada olmayan fakat kısa süre sonra piyasada adı duyurulan (Mart 2021 başında ilk teslimatların yapılacağı söylenen) Bajaj Dominar d250 modeli bu motorla hemen hemen aynı özellikleri ile en yakın rakibi. fakat 4-5bin TL fazla (250nk:28348, d250:33500) fiyatı ve 30-40 kg fazla ağırlığı ile ben alırken de piyasada olsa yine 250 NK'yı tercih ederdim.

Şimdi 01 Şubat 2021 tarihli www.sahibinden.com sıfır motosiklet fiyatlarından oluşturduğum excel tablomdan görüntüler paylaşacağım. ilk olarak model yılına göre sıraladığımızda bayilerde henüz 2021 modellerin yerini almadığını, hala 2020 model stokları eritmeye çalıştıklarını görüyoruz. MODEL YILI kriterli listeye göre 250NK üst sıralarda yerini alıyor.


Doğal olarak ilk sıralama kriterlerinden biri de FİYAT. fiyat kriterine göre her ne kadar 11.sırada görünse de motor hacmine ve sınıfına göre değerlendirince Zontes S250'den sonra 2.sırada yer alıyor. Zontes'in fiyatı 3500 TL daha ugun olsa da, model yılının 4 sene eski olması, tek ABS olması ve Türkiye'deki satış oranlarının çok düşük olması, servis ağının, yedek parça vs yeterli olmaması benim şahsi fikrimi etkilemiyor. Bu listede de yine bana göre alınabilir çift ABS'li fiyat / performans motoru 250NK oluyor.



Motor hacimlerine göre sıraladığımızda (250cc kategorisinde hacimler 248-250cc arası yoğunlaştığı için liste sıralaması tam doğru oluşmuyor fakat ben manuel olarak makul motosikletleri kırmızı olarak işaretledim. Fiyat / performans dengesini gözeterek baktığımızda kırmızı ve yeşil olarak işaretlediğim 5 motor öne çıkıyor. Tabi bunlar arasında bir tane çift ABS'li motor olan 250NK benim tercihim oluyor.



Çok profesyonel motorcu olmadığım için kendimi hala başlangıç düzeyinde görüyorum. O yüzden hala hafif bir motorun acemiler için büyük bir avantaj olduğunu düşünüyorum ve bu seferki sıralama kriterimiz de o yüzden AĞIRLIK üzerine. Listede yine fiyat / performans dengesini gözeterek bakınca 4 motor kalıyor seçenek olarak. Benim tercihim zaten sabit yeşil satır olarak görünüyor. Diğer yakın seçenekleri de kırmızı olarak işaretledim. Dikkat ettiyseniz sadece benim tercihim olan 250NK da çift ABS fren sistemi mevcut.


ABS fren sistemi söz konusu olduğu olduğunda bu listedeki MAKUL motorların yarısından fazlasının sadece ön tekerde ABS fren sistemi olduğunu görüyoruz. Hem ön hem de arka tekerde ABS ve disk fren olanlar arasında fiyat / performans dengesini gözettiğimizde ilk 3 sırayı CF MOTO markası alıyor. fakat fiyat, teknik özellikler, motor hacmi vb. kriterleri göz önüne alınca yine şahsen 250NK nın en önde olduğunu görüyorum.


SİLİNDİR SAYISIna göre + fiyat / performans dengesi ile bakınca ise bu defa listede 1.liği Mondial Nevada 250i V2 alıyor. Aslında bir ara bu motoru da düşünmedim değil, fakat sadece ön tekerde ABS olması ve sıvı soğutması olmaması yüzünden vazgeçtim. Motorun tipi, şekli, sesi, görüntüsü, 2 silindirli ve üstüne üstlük V2 olması gibi çok güzel özellikler var. Eksileri Çin'liler arasındaki CFMoto piyasaya çıkmadan önceki en kaliteli motor olmasına rağmen yine de kalite çıtası olarak CFMoto'nun baya altında. Üstelik bakım aralıkları CFMoto gibi 5000km de bir değil, 1000km de bir. O yüzden şahsen benim tercihim yine 250NK.


BEYGİR GÜCÜne göre ve elbette fiyat / performans dengesini gözeterek oluşturduğum listede ise 20 hp üzerindeki F/P motorlarını kırmızı olarak işaretledim. Yine benim tercihim çift ABS ve 26+hp lik gücüyle 250NK oluyor.



TORK değerlerine göre ve yine fiyat / performans dengesi gözeterek oluşturduğum listede de yine 20 nm ve üzerinde alınabilir motorları kırmızı ile işaretledim. Yine benim tercihim çift ABS ve fiyatının makul olmasından dolayı 250NK oluyor.


YAKIT TÜKETİMİ listesinde ise her ne kadar 250NK için kullanıcı yorumlarında minimum 2,7 ve maksimum da 4,5 litre gibi değerler verilse de ben nette bulabildiğim matbu değerleri girdim listeye. bu listede pek iyi bir konumda değil fakat eski motorum olan Bajaj V15'te kağıt üstünde 2 litre görünse de ben 3,5 litre bile yaktırıyordum. Yani bu işin biraz sürücüye bağlı olduğunu düşünüyorum. min-max değerlerini öğrendikten sonra bu aralıkta ne yakacağı artık bileğinize bağlı. :) Ben yine de 100 km de 2,5 litrenin altında yakan makul fiyatlı motorları kırmızı ile işaretledim. Yakıt kriterini birincil öncelikli olarak gören kişiler olabilir o yüzden fiyat, özellik ve tüketime göre liste bu şekilde.


Buradan sonra herhangi bir yerde incelemeye dahil edilmeyen bazı kriterlere göre yaptığım değerlendirmeleri bulabilirsiniz. ilk olarak (en sağ kolonda) 1 TON BAŞINA DÜŞEN BEYGİR GÜCÜ listesi. Herkesin mağlumu olduğu üzere bu konuda KTM dünya lideri sayılır her zaman. Fakat işin içine fiyatı da kattığımızda bana göre kırmızı ile işaretlediğim alınabilir 6 motor öne çıkıyor listede.


HER 100cc BAŞINA DÜŞEN BEYGİR GÜCÜne göre (en sağdaki kolon) sıraladığımızda. Bajaj'ların ilginç şekilde listede önde olduğunu görüyoruz. Küçük hacimden yüksek beygir çıkarma konusunda uzman olanların listesi diyebiliriz bir açıdan da bu listeye. Fakat vergi dilimi 250cc den sonra arttığı için bence 200cc den çok beygir çıkartmak o kadar da önemli değil. Belki başka bir ülke de olabilir.


HER 100cc BAŞINA DÜŞEN TORK DEĞERİne göre (en sağdaki kolon) sıraladığımızda da Monster of Tork lakaplı MT serisinin lakabını hak edercesine listenin ilk sıralarına yerleştiğini görüyoruz. F/P dengesi gözeterek kırmızı ile işaretlediğim motorlar bu konuda önde olsa da aralarındaki tek çift ABS li motor olan 250NK yine benim tercihim. :)


1cc BAŞINA DÜŞEN MOTOR ÜCRETİ kriterine göre ise liste şöyle (çift ABS'ye dikkat)


1hp BAŞINA DÜŞEN MOTOR ÜCRETİ kriterine göre ise liste şöyle (çift ABS önemli tabi)


1nm BAŞINA DÜŞEN MOTOR ÜCRETİ kriterine göre ise liste şöyle (çift ABS'ye de bakın)


isteyenler, sizler için hazırladığım bu excel tablosunu şuradan indirebilirler:

https://drive.google.com/file/d/13EWCUr-WyDoylj1etM-a5w2jqJ13dn7V/view?usp=sharing


Fiyatları hazırladığım tarihlerdeki TC Merkez Bankası döviz kurları ile ilgili tabloyu da şuraya bırakayım. İlerleyen yıllarda bu sayfaya bakacak olan arkadaşlar için enflasyondan dolayı fiyat değerleri işlevsiz kalmasın. Ben aldığım tarihteki (05.02.2021) satış fiyatına göre döviz bedeli:
250nk liste fiyatı: 28348 TL = 3991 USD = 3333 EURO
* indirimli fiyatı: 26999 TL = 3801 USD = 3175 EURO


250NK nın lansman gününden 22.05.2022 tarihine kadarki fiyat değişim tablosu da bu şekildedir.



Motorun teknik özellikleri vs. her yerde var ama madem buraya kadar gelmişsiniz. Şuraya ekleyiverelim onu da. www.cfmoto.com.tr deki kendi sitesinden yaptığım bu üstteki alıntıda yer almayan bazı özellikleri de ben aşağıya yazıyorum:

CF Moto motosikletlerin tüm motor blokları Kawasaki'den alınmadır (klon). 250NK'nın motor bloğu Kawasaki Z250SL ile birebir aynıdır. 650cc motor blokları da Kawasaki ER6N dan klondur. 400cc motor bloğu da Kawasaki ER4N den alınmıştır fakat sadece bu blok CF tarafından modifiye edilmiş, diğerlerinde olduğu gibi, olduğu şekliyle kullanılmamış. o yüzden de bu motor bloğunda çok büyük sıkıntılar olmuş. daha garanti bitmeden motor patlatan çok olduğundan UMA artık 2020 den sonra 400cc CF leri getirmez oldu. 250NK en çok satan motorudur CF nin.

19,5 kw olarak belirtilen gücü = 26,15 bHP yapıyor. aynı zamanda 26,51 metrik HP yapıyor.
Fabrika verilerine göre maksimum hız: 128 km/s (motoron'dan Alişan Fidan 165 km/s yaptım diyor. ama sanırım tahminini söylemiş. bir arkadaş 163 km/s yaptı. ve 163'te kesiciye girdiğini söyledi. yani hız sınırlayıcı da konmuş motora. bayır aşağı bile olsanız 163 km/s ten sonra gazı kesiyor) (edit: benim bizzat yaptığım denemelerde kalkışta CBR250R, MT25, R25, D250, CRF250L vb. 250cc kategorisindeki tüm motorları alıyor. bunlardan MT25 ve R25 daha sonradan ilerde yakalayıp geçiyor. bu durumun teknik sebebine dair daha önce hazırladığım şöyle bir tablo var:
    Motorların Tork / Ağırlık Oran Listesi: "bu orana göre teorik 0-100 sn'si oluşuyor":
    1. 23,7 nm / 134kg = 0,1769 Yamaha WR 250
    2. 26,6 nm / 169kg = 0,1574 Yamaha MT 25
    3. 22,6 nm / 146kg = 0,1548 Honda CRF 250 L
    4. 22,0 nm / 152kg = 0,1447 CF Moto 250 NK
    5. 23,3 nm / 161kg = 0,1447 Honda CBR 250 R
    6. 22,5 nm / 163kg = 0,1380 Mondial RX3i
    7. 22,6 nm / 170kg = 0,1329 Yamaha YZF R25
    8. 23,5 nm / 180kg = 0,1305 Bajaj Dominar 250

    teorik sıralama listesi üstteki gibi. realiteye gelince:
    * 1. sıradaki WR250 ve 3. sıradaki CRF250L arazi odaklı motorlar olduğundan hem lastik hem jant yapısından dolayı 250NK'dan geride kalıyorlar.

    * 2. sıradaki MT25 ise 10bin RPM de o torku verdiği için ve 250NK ise çok daha düşük devirlerde ürettiği yüksek torku sayesinde kalkışta her zaman 1. sırada oluyor.

    * 5. sıradaki CBR250R ile tork oranımız aynı olmasına rağmen bizim motorun 11 kg daha hafif olması da CBR250R ın geride kalmasına sebep oluyor.

    * fakat dediğim gibi sonradan MT25 ve R25 son hızlarının yüksek olması için tasarlandığından bizim 250NK 80-100 km/s arasında iken yanımızdan gelip bizi geçiyorlar.

    * sonuç: şahsen ben bu motoru şehir içindeki kıvraklığı için aldım. dolayısıyla 250cc ler arasında bu amaca en iyi hizmet edebilecek motor da 250NK. o yüzden NK dan devam.)

Yakıt tüketimi: 3.5 litre / 100 km normal kullanımda. kullanıma göre 2.9 ile 4.7 arasında değişebiliyor.
bkz. şurada 1 litre ile kaç km gider testi yapmıştım: https://youtu.be/lwKv3phJ_1s
Ben sakin kullandığımda 3 litre civarında, aşırı agresif ( https://youtu.be/Saf4xFQiVKU?t=68 gibi) kullandığımda 4.7 litre civarında yakıyor.

Dingil mesefesi: 1360 mm
Debriyaj tipi: Islak tip, çoklu plaka

İlk        dişli oranı: 2.800
Son     dişli oranı: 2.857
1.vites dişli oranı: 3.333
2.vites dişli oranı: 2.118
3.vites dişli oranı: 1.571
4.vites dişli oranı: 1.304
5.vites dişli oranı: 1.115
6.vites dişli oranı: 0.963


* Kontak anahtarı hafif bastırılarak çevriliyor.
* Sele yüksekliği: 79,5 cm = 795 mm.
* Hava filtresi ön seleyi açınca benzin deposunun altında. Aküye bakan plastik kapağın vidalarını çıkardıktan sonra akü tarafına doğru sürgülü şekilde konmuş hava filtresini çekip çıkarabilirsiniz.
* Akü Dynavolt MG9-4B-C marka/model jel akü (12V, 9Ah) ön sele altındadır. (söküp takarken kutup başı somunları düşüp kaybolabilir. Dikkat edin. Mümkünse somunları ısındığında alev almayacak izole bir materyal ile sıkıştırıp sabitleyin. Cıvatayı takarken somunlar hep sabit duruyor olsun) (edit: ben bendeki tak tak tak şeklinde marş sorunu ile uğraşırken kendi stok aküsü haricinde 4 farklı akü denedim: 2 adet agm, 1 adet bs, 1 adet varta ve şu kanaate vardım. üzerindeki stok akü "gerçekten" piyasadaki akülerin hepsinden iyi. en azından bu saydığım akülerden daha iyi olduğuna kefilim)
* Muadil aküler: Yuasa YB9-B ve Varta YB9-B (Muadil akü ararken +/- 5mm kadar farklı ebatlardaki akülere de bakabilirsiniz. Test edilmemiş olmakla beraber akü yuvasının lastikli bağlantısının bu kadar toleransa izin vereceğini düşünüyorum)
* Akü ölçüleri: En:135mm x Yükseklik:137mm x Derinlik:75mm'dir. (kılavuzda yazmaz)
* Akünün bitmemesi için günlük 10km kullanım ve/veya 15dk rölantide çalıştırılması gerekir. (veya aküyü evinizde kışlatıyorsanız günlük 15dk şarj etmeniz gerekir)
* Akü 250NK'da şu şekilde konumlanmıştır: https://youtu.be/kPMiaqmhA3E
* Akü marş basmadığında vurdurmak için: https://youtu.be/pW3VuuPP2AE?t=20
* Motoru vurdurmak hakkında detaylı bilgi: https://youtu.be/_In9Bc7DRAk?t=82

* Ön lastik (110/70/R17 M/C 54S) hava basıncı: 1 kişi ise 33 psi, 2 kişi ise 33 psi
* Ön jant ebadı: MT 3.50 x 17
* Arka lastik (140/60/R17 M/C 63S) hava basıncı: 1 kişi ise 33 psi, 2 kişi ise 36 psi
* Arka jant ebadı: MT 4.00 x 17
* Lastiklerin rodaj mesafesi: 160 km (boyunca ani hızlanma, frenleme ve kesin viraj yapılmamalıdır)
* Minimum dönüş çapı: 4.7 metre

* Arka sele: ön ve arka sele ortasındaki karenaj bölgesinde bulunan kilit ile açılır. Açmak için kontak anahtarını bu kilide takıp çevirirken diğer elinizle de arka selenin ön tarafından aşağı doğru baskı uygulayın. Kilit açıldıktan sonra selenin ön tarafını bir miktar yukarı kaldırıp seleyi komple arkaya doğru iterek sürgüsünden çıkarınız. Takarken de tam tersi şekilde takınız. (bilgisayar bağlantısı için kullanılan OBD portu ve sigortalar arka sele altındadır)

* Ön sele: ön selenin arka kuyruk kısmındaki iki kauçuk çıkıntının altında 5 alyan (bazı versiyonlarda da 10 lokma) anahtarla açılabilen iki cıvata mevcuttur. Sele minderini köşelerinden öne doğru katlayarak vidaları 5 alyan anahtarla (diğer versiyonda da 10 lokma ile) sökünüz. Daha sonra selenin arka kısmını bir miktar havaya kaldırdıktan sonra arkaya doğru çekerek sürgüsünden çıkarınız. Takarken de tam tersi işlemi uygulayınız. (akü ön sele altındadır)

* Sigorta kutusu: arka sele ile ön sele arasındaki ufak siyah plastik karenajın tam altında kalıyor. sigortalara ulaşmak için bunu sökmek gerekiyor. sökerken dikkat edin karenaj dubellerini kırar veya düşürürseniz piyasada satılanların hiçbiri uymuyor. mecburen UMA ile veya bir bayi ile irtibat kurup istetmeniz gerekiyor.

* Yakıt kapasitesi: 12.50 litre (+/- 0.5 litre) (ben bizzat ölçtüm. 12.75-12.80 civarında alıyor)
* Yakıt tüketimi: 3.5 litre (benim bizzat şehir içi/dışı karışık ölçümüm sonucu elde ettiğim değer. şuradan yaptığım ölçümü izleyebilirsiniz: https://youtu.be/lwKv3phJ_1s )
* Yakıt menzili: tam dolu depo ile 357 km. (benim ölçümümde 351 km menzil çıktı. bu noktada önemli      bir not: benzini asla son damlasına kadar bitirmeyin. benzin pompasını depodaki benzin soğutuyor. 
    boş depoyla marşa basmanız enjeksiyon sisteminin depodaki benzin pompasını çalıştırmasını ve bu 
    da etrafında soğutucu benzin bulunmayan pompanın yanmasını sağlayabilir. dikkat edin)
* Katkılı yakıt (Örn: Shell V-Power gibi) kullanmayın. Kullananların tecrübeleri: 2.Depoda oksijen sensör arızası verdi(P0134 ve P0154) sensörleri söküp temizledim ancak değişen bir durum olmadı hatta sensörler oldukça temizdi. En son cihaza bağlayıp sildik arızayı ve başka yerden alıp kullandım yakıtı ve sorun çözüldü. Aslında katkılı yakıt sensörü bozmuyor sadece yanma sıcaklığının yüksek olmasından dolayı arıza ışığını yakıyor ve bu ışık sönmüyor. 95 oktan normal kurşunsuz benzin kullanın. ben sürekli olarak Aytemiz'den almaya çalışıyorum. hem vaay uygulaması ile %5 civarı indirimli alıyorum hem de ödeme için cüzdan, kart vs uğraşmıyorum. cepten hallediyorum. bu uygulamadan önce de yine Aytemiz den %3 indirimli olan self servisi kullanarak kendim dolduruyordum. bunların benzini de iyi geliyor bizim motora. ama bu olmasa da olur. normal 95 oktan kurşunsuz benzin olsun da. :)

* Yağ kapasitesi 1.3 litre: SAE 10W40SG tipi yağ öneriliyor fabrika tarafından. (filtre değişmezse)
* Yağ tipi: SAE 10W40/SJ (ingilizce klavuzda bu, Türkçe klavuzda ise SAE 10W40SG) minimum yağ kalitesi bu olmalı. (şahsi fikrim: rodaj bitene kadar motul 3000 mineral yağ kullanılarak kontrollü aşınmaya izin verilmeli. sonraki değişimlerde motul 7100 tam sentetik kullanarak motorun hem rodajını hem de rodaj sonrası kullanımını en ideal şekilde gerçekleştirmiş oluruz. ben bu şekilde yaptım)
* Yağ filtresi değişiminde ise 1.4 litre konması öneriliyor.
* Motor kapağı açılması, vb. tamir durumlarından sonra ise 1.6 litre yağ konması gerekiyor.
* Yağ değişiminden önce motorun en az 5 dakika çalışmış olması gerekiyor.
* Motosiklet yağları konusunda detaylı bilgi edinmek için şu makalemi okuyunuz: 
https://tuzlusumotorcusu.blogspot.com/2021/04/motosiklet-yaglari.html

* Antifriz sıvı kapasitesi: 1100 mililitre. (1.1 litre motul coolant gibi bir sıvı kullanılabilir. en iyi performans için %50 antifriz + %50 su koymak gerekir. %100 antifiriz bundan daha düşük performans verir sanılanın aksine. bilginiz olsun)
* Antifriz dolum kapağı radyatöre önden bakarken radyatörün sol üst köşesindeki metal kapaktır. Onun bir karış yukarısındaki siyah plastik kapak ise taşkın kapağıdır. Radyatörün kendisinde de kapagi olan modellerde komple antifriz/soğutma suyu değişiminde direkt radyatör üzerindeki metal kapaktan dolum yapılır. Ama ekleme yaparken radyatör üzerinden doldurmamıza gerek yoktur. Radyatör kapağında yaylı bir sistem vardir. Fazla ısınırsa yay yukarı basar ve genleşme kabına (üstteki beyaz plastik hazne) geri gönderir. Aynı şekilde su yetersiz kaldığında hava basıncından dolayı yay yukarı çıkıp genleşme kabından radyatöre akış sağlanır. Özellikle japon/kore araçlarında ve bizim 250NKda da bu şekildedir sistem. Alman/Avrupa araçlarında direkt su kabı üzerinden radyatörü doldurursunuz. Radyatör uzerinde kapak yoktur.

* Buji konumu: motorun tam ortasında arka amortisörün motorun önüne doğru olan tarafında. ulaşması biraz zordur. kendiniz uğraşmayın. değiştirirken/değiştirken motorun soğuk olmasına dikkat edin. yoksa dişleri yatağı yer, yatak sarar yuvası, yalama olur.
* Buji tipi: CR8EI
* Buji tırnak sente aralığı: 0.7-0.9mm olmalıdır.
* Buji sıkma torku: 15 Nm

* Zincirin marka ve modeli: CHOHO marka ve 520HX modelidir. O-Ring'li zincirdir.
* Zinciri yağlamak için paddock stand ve stand takozu (metrik 10 stand yüzüğü/takoz vidası) de gereklidir.
* CF Moto 250 NK-A (bu arada NK-B modeli 2022 sonunda geliyor TR'ye) için uygun olan paddock stand takozu M10'dur. (Metrik 10'luk vidası olan)
* O-Ring'li zincirleri temizlerken/yağlarken dikkat etmeniz gerekenler:
    Türkçe: https://youtu.be/cL0HwDflKSA

Aynaların vida yönleri:
* SOL AYNA: en alt vida normal saat yönünde sıkılıyor. Üst ayna demiri ve onun üstündeki somun İngiliz vidası ve somunu, yani saat yönünde açılıyor, tersinde de sıkılıyor.
* SAĞ AYNA: en alt vida İngiliz vidası, yani saat yönünde açılıyor, tersine de sıkılıyor. Üst ayna demiri ve onun üstündeki somun normal vida ve somunu, yani saat yönünde sıkılıyor, tersinde de açılıyor.
* Gidon aynası / Bobber ayna: ben aldım taktım. memnun kalmadım. sadece havalı ama çok kullanışsız. alta, üste, altta ve üste dışa ve içe bakacak şekilde, + üstte dik olacak şekilde de konumlandırdım ama yok. ne görüş açısından iyi ne de kullanışlı. bir de sürekli vidası gevşeyip duruyor. o da sinir bozucu. orjinal aynalarını geri taktım ben. görmek isterseniz şu şekilde görünüyor:

* Motorda Alman BOSCH marka EFI (electronic fuel injection) kullanılıyor.
* Alman Continental ABS fren sistemi kullanılıyor. (10 km/s sonrası devreye girer)
* Ön ve arkada İspanyol J.JUAN marka (Nisan 2021'de BREMBO firması J.JUAN'ı satın aldı. bkz: https://www.roadracingworld.com/news/brembo-acquires-j-juan-group/  Artık frenlerimiz yavru BREMBO sayılır yani) çelik fren hortumları ve kaliperler kullanılıyor.
* Önde 290mm, arkada 220mm disk frenler mevcut. Hem önde, hem arkada ABS var.
* Önde yol tutuş ve frenlemeyi iyileştiren monoshock ters çatal amortisörler mevcut.
* Euro 4 normlarına %100 uyumlu güvenlik ve egzoz sistemi var.
* Bütün aydınlatmalar LED. (stoplar, sinyaller ve farlar, hepsi LED) uzunlarda şimşek etkisi. :)
* Dörtlü flaşör sistemi mevcut. (fakat kontağı kapatınca yanmıyor maalesef)
* Yakıt deposunun kapağı elde kalmayan menteşeli türden, kaliteli bir kapaktır.

* Debriyaj levyesi serbest mesafesi 10-20mm arası olmalıdır. (Bu boşluk ayarını krank kutusu sağ kapak üzerinde yer alan kilit somunu gevşettikten sonra altındaki ayar vidası ile yapabilirsiniz. Kilit somun işlem sonrası tekrar sıkılır.)

* Zincir salınım boşluğu 20-30mm arasında olmalıdır.

* Muadil Yağ filtreleri: 2011-2013 Honda CBR 250 R: Hilfo HF112 veya Khan KF112 veya Monero  markanın 54730 nolu Honda CBR 250 R için olan yağ filtreleri uyumludur.
* Yağ filtresi her zaman olmayabiliyor servislerde. muadil filtreler var. Orijinalinin ölçüleri:




TFT renkli ekran + gece ve gümdüz olarak toplam 4 farklı ekran modu/teması mevcut.

(öncelikle ekranın 1000 USD civarında fiyatı var. ekranı iyi muhafaza etmeniz gerektiğini işin en başında söylemem lazım. bu konuda yapabilecekleriniz: *1:ekran koruyucu film yapıştırmak. nette 5 dolar civarına satılıyor, *2:ekran koruyucu muhafaza kasası takmak. TEM marka ev yapımı vardı 11 dolar civarı satılıyordu ama artık yok sanırım. telegramda 600 kişilik https://t.me/CFMoto250NK grubunda +ekrankoruyucu komutu yazarsanız orada aktif ekran koruyucu üreticilerine ulaşabilirsiniz. TEM in 3 te 1 fiyatına satıyordu o çocuk en son. *3:yana ikili koruma demiri takın. yan düşmelerde ne olacağı belli olmaz. yandaki bir demirim üstüne falan yatar motor o da tutar ekrana denk gelir)

şimdi yukardaki fotoğrafa göre ekran özelliklerine gelelim:
1. YALAN: Park Göstergesi: Yan Sehpa Açık iken uyarı ışığı yanar. DOĞRU: kısa far göstergesi.
2. Sinyal Lambası Sol: Sola manevra (dönüş) esnasında diğer sürücüleri uyarmak için kullanılır, sol sinyal çalıştırıldığında yanıp söner.
3. Boş Vites Göstergesi: “N” Vites konumunun boşta olduğunu gösterir.
4. EFI Lambası: Kontak açık konumda yanar, birkaç saniye sonra sistem üzerinde herhangi bir arıza yok ise söner. Eğer lamba sönmüyor ise en yakın CFMOTO yetkili servisine başvurun.
5. Uzun Far Gösterge Lambası: Motosikletinizin uzun farlarının açık olduğunu gösterir mavi renkli yanar, kısa far konumunda lamba sönecektir.
6. SEL düğmesi: Gösterge panelindeki kilometre, yakıt oranı, soğutma sıvısı sıcaklığı, akü voltajı ve ekranın aydınlatma ışığı ayarlarını yapabilirsiniz.
7. ADJ Düğmesi: Gösterge panelindeki saati ayarlamak, ulusal birimleri, soğutma sıvı sıcaklığını F olarak gösterilmesi için ayarlamaları yapabilirsiniz.
8. ABS Gösterge Lambası: Kontak anahtarını ilk açtığınızda uyarı lambası yanar, motosiklet hareket etmeye başladıktan kısa süre sonra ABS uyarı lambası söner. ABS sisteminde arıza olursa uyarı lambası yanar ve arıza tamir edilinceye kadar yanmaya devam eder. ABS lambası yandığında, standart fren çalışmaya devam eder.
9. Hararet ısı göstergesi: Soğutma suyu sıcaklık derecesi normal değerlerin üzerinde ise (sistem7bar) uyarı lambası yanacaktır. bu ısı göstergesi sadece normal modda görünür, rain modda görünmez.
10. Yakıt Göstergesi: Deponuzdaki yakıt azalmıştır, yakıt alınması gerektiğini işaret eder, yakıt almak için deponun tamamen boşalmasını beklemeyiniz.
11. Akü Şarj Göstergesi: Akü voltaj durumunu gösterir.
12. Saat Ayarı: Sol düğmelerindeki mode düğmesi ile beraber kullanılır.
13. Vites göstergesi: Motosikletinizin hangi viteste olduğunu gösterir.
14. Sinyal Lambası Sağ: Sağa manevra (dönüş) esnasında diğer sürücüleri uyarmak için kullanılır, sağ sinyal çalıştırıldığında yanıp söner.
15. Hız Göstergesi: Motosikletinizin yapmakta olduğu hızı gösterir.
16. Hararet Isı Lambası: Ürünün motor ısısı artınca (Hararet yapınca) lamba yanar.
17. Devir Saati: Motosikletinizin dakikada yapmış olduğu motor devrini gösterir. dev/dakika
18. Yakıt bitiyor lambası. Bu lamba yandığında depoda 3 litre yakıt kalmış demektir. (sakin kullanımda ortalama 100 km de 3 litre yaktığını düşünürsek, agresifte 6 litre desek ona göre ışık yandıktan sonraki ilk 50-100 km arasında yakıt almak gerekir)
19. Geçici kilometre (trip metre) göstergesi, sağdaki butona basılı tutarak sıfırlanıyor.
20. Gösterge ayarları ise soldaki butona basılı tuttuktan sonra ayar moduna geçirilip sağdaki ile arttırılıp soldaki ile bir sonraki değişecek ayara geçilmek suretiyle yapılıyor.

Rodaj yapılırken 0-800km arası maksimum 5000 rpm, 800-1600km arası max 7000 rpm 1600km sonrasında Allah ne verdiyse rpm. :) Şeklinde bir kullanım süreci istiyor. 0-300 arasında fabrikanın koyduğu özel/zımpara etkili bir rodaj yağı kullanılıyor. daha sonraki 300 ve 800 km yağ değişimlerinde rodaj hala devam ettiği için Motul 3000 10w40 mineral yağ kullanılıyor. 1600km de rodaj bitmiş oluyor ve artık tam sentetik yağ kullanımına geçiş serbest oluyor. fakat yağ bakımları şöyle: 300km, 1000km, 5000km şeklinde. ben ise şöyle yaptım: 300km de motul 3000, 800km de motul 3000, 1600km de motul 7100, 5000km de motul 300v koydurdum. 300v çok pahalı ve gereksizmiş onu gördüm. 7100 veya 5100 gayet yeterli bizim motor için.

Rodaj esnasında (0-800 km arasında) hangi viteste hangi hızlara kadar çıkabilirsiniz:
1.viteste max 20 km/s @5000rpm
2.viteste max 35 km/s @5000rpm
3.viteste max 48 km/s @5000rpm
4.viteste max 57 km/s @5000rpm
5.viteste max 66 km/s @5000rpm
6.viteste max 76 km/s @5000rpm

Bu yukardaki listeyi akılda tutmak zor geliyorsa yuvarlanmış, sorun çıkarmayacak tablo:
1.viteste max 25 km/s @5900rpm veya 20km/s @5000rpm'de olur. :)
2.viteste max 35 km/s @5000rpm
3.viteste max 45 km/s @4800rpm
4.viteste max 55 km/s @4800rpm
5.viteste max 65 km/s @4900rpm
6.viteste max 75 km/s @4900rpm

yani komik gelir belki ama çağrışım yapması için diyorum:  (vites# * 10) + 15 = max_hız
örneğin 4.viteste max kaç yapabilirim?
cevap: (4 * 10) + 15 = 40 + 15 = 55 km/s max hız yapabilirim. :)
zaten tabloya şöyle bir bakınca görüntü hafızanıza kazınacaktır.
deviri takip etmek zor olabiliyor. vites ve hız göstergeleri daha belirgin ve büyük olduğu için
benim gibi oradan takip etmek isteyenler için ufak bir trik olsun bu da. :)

Youtube'taki bütün kaliteli CF Moto 250 NK inceleme ve karşılaştırma videoları şurada:

Motorunuzu uzun süre kullanamayacaksanız:
1. Motor yağını boşaltın.
2. Benzin deposu ve tüm sistemde yer alan benzini boşaltın. Depo içerisine anti-pas uygulayın ve depo kapağını kapatın. (depoyu boşalttıktan sonra sistemdeki yakıtı boşaltmak için motoru rölantide yakıt bitene kadar çalıştırabilirsiniz)
3. Silindir içerisinde paslanma oluşumuna engel olmak için; bujiyi yerinden çıkartın ve silindir içerisine buji yatağından 15-20ml temiz motor yağı boşaltın. Bujiyi tekrar yerine takın.
4. Aküyü çıkartın, güneş ışığı ve yüksek ısıya maruz kalmayacak uygun bir ortamda muhafaza edin, akü kutup başlarını temizleyin. Aküyü ayda bir kez yavaş şarj işlemi uygulayın, bu işlem akü performansının korunmasını sağlayacaktır.
5. Motosikletinizi temizleyin ve paslanma ihtimali olan kısımlara anti-pas uygulayın.
6. Lastik hava basınçlarını kontrol edin ve gerekli ise lastiklere hava basın, lastiklerin yer ile temasını kesin. (Şaseye temas eden bir yerden kriko vb. bir araçla denge merkezi noktasından kaldırılabilir)
7. Varsa branda, yoksa herhangi bir kılıf veya örtü ile motosikletinizin üzerini örtün.

Motorunuzu uzun süre sonrasında yeniden kullanacaksanız:
1. Motosiklet yüzeyini temizleyin
2. Motor yağını, motora ekleyin.
3. Depo içerisinde yer alan anti-pası temizleyin ve yakıt deposuna temiz benzin koyun.
4. Aküyü kontrol edin gerekli ise şarj edin.
5. Sürüş öncesi kontrollerinizi gerçekleştirdikten sonra, düşük hızlarda kullanarak motosikletinizi test sürüşüne tabi tutun. Herhangi bir arıza ve/veya aksilik meydana gelmesi durumunda mutlaka yetkili servisine başvurun.


2020 ve 2021 model 250NK'lar arasındaki benim bulabildiğim 8 fark:
1. Arka fren diski 2021 modelde daha kalın.
2. Arka fren diski 2021 modelde daha az delikli.
3. Arka teker maşası 2020'deki gibi boru profil değil, 2021'de yekpare döküm.
4. Jantlar artık 5 kollu değil, 2021 modelde 10 kollu. :)
5. Plakalıkta pozitif revizyon mevcut. (edit: ilave olarak siz plaka tutucu üstüne monte edilen plastik plakalığı ilk gün kaldırıp atın. şoförler odasında satılan metal plakalıktan alın ve onu plaka tutucuya sağlam şekilde somunlu vida ile vidalayın. plakanızı da bunu içine takın. ben 1,5 yıldır, 7000 km dir düşürmedim. fakat çok plaka düşüren oldu kısa sürelerde. plakanız düşünce gazetelere kayıp ilanı vermeniz gerek. sonra emniyete bildirmeniz gerek. o plaka iptal edilir. özel plaka ise, ekstra para verip aldıysanız da geçmiş olsun. tekrar aynı plakayı alamazsınız. plaka gider. ruhsatta çöp. hem plaka hem de ruhsat yenileme için en baştan uğraşır hem para hem zaman kaybedersiniz. iyisi mi işin başında şunu sağlama alın derim) :)
6. 2020 model için üretilen GP Kompozit koruma demiri 2021'e uymadı, çünkü vida deliklerinin merkezlerinde de yarım cm ile 1-2cm civarında değişiklikler yapılmış. GP Kompozit yetkililerinin dediğine göre kastırarak takılabiliyormuş. (Ben normal yoldan takamadım, kastırmak ta şasiye veya motor bloğuna ekstra bir gerginlik verir gibi geliyordu ama Ankara Sancak yetkili servisinde hiç sıkıntı olmadan kısa sürede taktılar)
7. 2020 modelde bagajı anahtarla açtığınızda ön sele açılıyor iple çekip arka seleyi açıyorsunuz. oysa 2021 modelde anahtarı çevirdiğinizde arka sele açılıyor. muhtemelen de arka sele altından ön sele açılıyordur. (bunu ben henüz başaramadım arka sele altında ön seleyi açacak bir şey bulamadım. klavuz da 2020 modele ait olduğu için pek işe yaramadı maalesef. edit: 2020 modelde bu şekilde açılıyormuş. UMA maalesef TR ye gelen modelleri böyle istemiş. ne kafayla istediler anlamadım ama iyi olmamış)
8. 2020 modelde vidaların çoğu loctite'sız olarak çıkıyor fabrikadan. 2021 modelde hepsi loctite'lı. edit: yine de güvenmeyin. fırsat bulursanız arka sıyırıcı vidaları, egzoz krom kapağı ve arka fren vidalarını loctite'latın.

2021 1.parti ve 2021 sonraki partilerdeki 250NK'lar arasındaki benim bulabildiğim 2 fark:
1. ilk partide İspanyol J.JUAN fren sistemi vardı önde ve arkada. sonraki partilerde Çin'li HANGTE marka bir frenj var. benim tahminim bunun sebebi 28.04.2021 de BREMBO markasının J.JUAN'ı komple satın alması. ilk partide alanlar çok şanslı artık BREMBO frenleri var. :D
2. ilk partide gri renkli çelik fren hortumları var. sonraki partilerde siyah renkli ama yine çelik. :)

2021 ve 2022 model 250NK'lar arasındaki benim bulabildiğim tek fark:
gidon kelepçe demirinde 2021 de yazı yok, 2022 de CF MOTO yazısı var lazerle kazınmış.

Bilinen kronik sorunlar ve eski kullanıcılardan, uzmanlardan tavsiyeler:
** 2021 model 250NK'lar fabrikadan loctite'lı çıkıyor. vida, civata gevşemeleri 2020 ve daha eski modeller için geçerli bir kronik sorun. aşağıdaki listeyi ona göre değerlendirin lütfen. 2021 model için geçerli olan sorunlara ait numaraları kırmızı ile işaretledim:
1. aynalar gevşiyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
2. dynavolt marka aküyü değiştirin deniyor fakat bence gerek yok. (edit: ben bendeki tak tak tak şeklinde marş sorunu ile uğraşırken kendi stok aküsü haricinde 4 farklı akü denedim: 2 adet agm, 1 adet bs, 1 adet varta ve şu kanaate vardım. üzerindeki stok akü "gerçekten" piyasadaki akülerin hepsinden iyi. en azından bu saydığım akülerden daha iyi olduğuna kefilim)
3. su sıyırıcı vidaları gevşeyip düşebiliyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
4. ayak peglerinin lastikleri düşebiliyor. (çözüm: soğuk silikon + siyah cırt kelepçe veya daha iyisi dayson silikon. düştüyse YBR125 in peg lastiği uyuyor bizimkine)
5. tekerlek rulmanlarında sorun çıkıyor. (çözüm: alman/ispanyol rulmanlarla değiştirin)
6. egzozu alttan vurunca içinde dağılmalar vs. olabiliyor. (çözüm: dikkat edin, vurmayın)
7. egzoz muhafaza vidaları düşüyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
8. zincir muhafazanın vidaları düşüyor. (çözüm: loctite'layıp sıkın)
9. ekrana su kaçıp arızalanabiliyor. (çözüm: yıkarken kesinlikle poşet geçirin, tazyikli su tutmayın)
10. lifter tansiyoner (egzantrik gergisi) sorunu: nadiren oluşuyor. her motorda ortaya çıkmıyor. fakat 100-200 TL lik basit şekilde çözülüyor. tansiyoner arızası varken motoru fazla zorlamamak gerek. yüksek devirlere çıkılmamalı. düşük devirlerde kullanıp en kısa zamanda serviste değişimi yapılmalı. aksi durumda sente atlama ve motoru elinize alma ihtimali olur. parçayı beklerseniz garantiden, beklemezseniz hemen kendiniz parça alıp değiştirtiyorsunuz. bir rivayete göre Honda CBR250R ın tansiyoneri de 250NK ile uyumluymuş.
11. cst marka nylon lastiklerin ıslakta yol tutuşu kötü. (çözüm: pirelli, michelin veya anlas alın. ben pirelli diablo rosso 2 takım aldım. fakat arka lastik 140/60/17 değil 140/70/17 oldu. arka 28mm yüksek)
12. uyarı: yedek parçaları pahalı. fakat yine de ktm parçalarının 3'te 1'i fiyatına.
13. öneri: mutlaka koruma takozu/demiri yaptırın/alın/taktırın. (ben gp compozit'in 2'lisini aldım)
14. uyarı: teker, yanlama vs. yapılacak motor değil. masraf açar.
15. 140/60/17 ebadındaki arka lastik zor bulunuyor. (çözüm: genelde 140/70/17 veya 150/60/17 kullanıyorlar. *bu konuya en altta detaylı olarak değindim. okumanızı öneririm*)
16. ön çamurluk biraz kısa, radyatöre çamur atabiliyor. (çözüm: çamurluk uzatma aparatı takılmalı)
17. nadiren bazı motorlarda kontak bozulabiliyor. (çözüm: kontağı zorlamayın)
18. siyah renkli egzoz boyası kalitesiz, egzoz yüksek sıcaklıklarda çalıştığı için zaman içinde paslanma yapabiliyor. (çözüm: motip marka 690 dereceye dayanıklı mat siyah egzoz boyası ile boyayın)
19. plaka sık sık düşüyor. (çözüm: 2021 de plakalıkta revizyon yapıldı fakat yine de: ilave olarak siz plaka tutucu üstüne monte edilen plastik plakalığı ilk gün kaldırıp atın. şoförler odasında satılan metal plakalıktan alın ve onu plaka tutucuya sağlam şekilde somunlu vida ile vidalayın. plakanızı da bunu içine takın. ben 1,5 yıldır, 7000 km dir düşürmedim. fakat çok plaka düşüren oldu kısa sürelerde. plakanız düşünce gazetelere kayıp ilanı vermeniz gerek. sonra emniyete bildirmeniz gerek. o plaka iptal edilir. özel plaka ise, ekstra para verip aldıysanız da geçmiş olsun. tekrar aynı plakayı alamazsınız. plaka gider. ruhsatta çöp. hem plaka hem de ruhsat yenileme için en baştan uğraşır hem para hem zaman kaybedersiniz. iyisi mi işin başında şunu sağlama alın derim) :)
20. unutmayın: vida, civata ve somunlarda mavi renkli loctite 243 kullanılır! (2021 modelde fabrika çıkışı bütün vidalar loctite'lı olarak üretiliyor. -edit: öyle deniyordu fakat pek te öyle değilmiş- )
23. ben bu kronik sorunları bilerek aldım. diğer motorlarda da bunlardan daha beter kronik sorunlar mevcut. o yüzden dar bir çerçeveden değil de geniş kapsamlı olarak, büyük resme bakmak gerek.
* İhtiyaç olması durumunda ingilizce klavuzda EFI ve ABS hata kodları tablosunu görebilirsiniz.

Benim tespit ettiğim/yaşadığım sorunlar ve çözümleri (üsttekilerin devamı olsun):
24. gpkompozit'in ikili büyük koruma demiri 2020'ye kadar olan modellere uyuyor. buna uymadı. sanayide koruma demirinin deliklerini freze ile denkleştirip öyle takacaktım fakat yetkili serviste taktırdım. çok uğraşmadan bir miktar kastırarak taktılar. sıkıntı olmadı. (edit: bende olmadı ama başka bir arkadaşta bu kasıntı demir durduğu yerde bağlantıdan kırıldı)

25. soğuk havalarda (veya 1-2 gün bekledikten sonra) sabah motorun marşına bastığınızda ön sele altından tak tak tak tak tak.... diye marşa bastığınız sürece devam eden bir ses geliyor.
Bu akü sorununun birkaç sebebi var şimdiye kadar gördüğümüz:
    1. Akü bozuk. Değişince düzeliyor.
    2. Marş rölesi bozuk. Değişince düzeliyor.
    3. Marş rölesinin vidaları gevşek. Sıkınca düzeliyor.
    4. Yardımcı marş rölesi bozuk veya daha olası durum bu röleye düşük voltaj geliyor:
600 kişilik https://t.me/CFMoto250NK grubumuzdaki Murat Serdar Dündar adlı arkadaşımız bu sorunu NET olarak tespit edip çözdüğünü söyledi. Akü voltajı 11.9 olduğunda bile tak tak tak edip çalışmıyor bazı motorlarda. (hepsinde yok bu sorun) Murat sorunun yardımcı marş rölesinde olduğunu söyledi. o röleye yeterli voltaj gelmediğini ve bu yüzden rölenün doğru çalışmadığını bundan dolayı da marş rölesinin paletlerinin çekip çekip bıraktığını, tak tak tak diye ses yaptığını söyledi. kendisi bu sorunu Istanbul bayisi olan meşhur Oktay Demir ustaya ve UMA'ya da iletmiş. UMA pek oralı olmamış gerçi ama neyse. biz burada onun çözümünü de paylaşalım: aşağıdaki resimde kırmızı daire içinde görünen marş rölesi yapıyor tak tak tak sesini. mavi daire içindeki de sorunlu olan yardımcı marş rölesi. bu röleye akünün eksi kutbundan yeni bir kablo çekmiş. sorun düzelmiş. artık hava sıcak soğuk fark etmiyor, her defasında tek marşta alıyor dedi. (bu sorunu CCA değeri yüksek bir akü takarak çözenler de var)

     5. En muhtemel sorun (diye biliyorduk ama sonradan eklediğim kırmızı yazıyı okuyun): akü şarjı az. Aküyü çıkartıp dışarda tam şarj ettikten sonra düzeliyor. (Normalde bayiden çıkarken bunun yapılması gerekiyor fakat bayilerin çoğu nasıl olsa kullanırken şarj olur diyerek yarım şarj ile teslim ediyor. Yeni kullanıcı da motoru seyrek kullanıyorsa veya soğuk havalarda bu sorun görülüyor). edit: bu resimde sağ üstte yazan cfmoto yazısının hemen solunda şasi bağlantı kablolarını görebilirsiniz. şu tak tak tak edip marş basmama sorununun garantili, basit ve bedava çözümü olarak bu kabloyu oradan sökün, şasi tarafını iyice zımparalayın. orada 2 kablo var. kabloları tutan siyah kılıfı maket bıçağı ile yarın. o iki kablodan yuvarlak başlı olanı akünün eksi kutup başına bağlayın. kare şeklinde olanı da yine aynı şasi yerine sağlamca vidalayın. bendeki sorun bu işlemi yapınca düzeldi.

26. orta sehpa olmadığı için zincir yağlamak sıkıntı oluyor biraz. (çözüm: bu konuda M2'nin önerdiği çözümü uygulayabilirsiniz; motor yan ayakta ve boş vitesteyken arka tekerin sağ arkasındaki göbek miline tekeri yerden kesecek yükseklikte -1cm kesse yeterli- bir tahta parçasını kaldıraç olarak takıp arka tekeri yerden keserek elinizle çevirip zinciri yağlayabilirsiniz. daha 150km de. biraz daha yol yapayım. edit: ben 140 TL -20usd- ye katlanabilir universal paddock stand aldım)
27. zincir kaydırma lastiği yerinden çıkıp zincir arasına girerek parçalandı ve yollara döküldü. (şubatta kopan parça temmuzda geldi, eylül de takıldı) ne olduğunu da anlamadım tabi. biraz moral bozukluğu olmuştu benim için. o anlarda kameram kayıttaydı: https://youtu.be/dXgiU38gZoY
28. ön zincir dişli keçesinden yağ kaçırabiliyor. (bir defa 15-20 TL ye 22-38-7m ebatlarında (orijinalinin üstünde yazan ölçü bu ama 22-38-13mm kullanan da olmuş, 22-38-6 kulllanan da) keçe ile değiştirince artık tekrar sorun yapmıyor. fabrikadan bazen bayatlamış keçe takıyorlar sanırım) not: bu sorun başladığında arka lastiğinizde, zincirinizde ve arka sıyırıcıda sürekli yağ görürsünüz. sanayide keçeci/rulmancı denen dükkanlardan standart bir keçe bulup ustanıza değiştirtebilirsiniz.
29. benim de başıma gelen, vites kolunun şanzımandan çıktığı yerdeki keçeden yağ sızıntısı. Keçe 10-15 TL civarında ve ebatları da: 13-22-5.5mm ama 13-22-5mm taktırıp 1000km sorunsuz kullanan da olmuş. Yetkili servislerde bulmak zor bu keçeleri ama sanayide "rulmancı keçeci" dükkanları varmış. Oralardan rahat bulabiliyorsunuz. Hatta yoksa bile o ebatlarda keçe yapıp veriyorlar. Ben Ankara Ostim'de Eray Sızdırmazlık Ltd.Şti.nden 10 TL ye aldım. Üstelik sıcak yağ için kullanılandan verdiler. Bir de böyle bir özellik var. Onu da sorun. Sıcaklık dayanımı da önemliymiş. edit: ben zinciri fazla yağlamışım. keçeden kaçırıyor sandım ama usta baktı zincirden dedi. keçe sağlammış. [bu bilgiler 600 kişilik 250NK grubundaki ( https://t.me/CFMoto250NK ) arkadaşların tecrübelerinden derlenerek oluşturuldu. kılavuzlarda yazmayan bilgiler bunlar] :)
30. yine benim ve birkaç arkadaşın başına gelen ekranda hareket halindeyken hızın 0 (sıfır) olarak görünmesi problemi. çözüm: ön tekere giren gri çelik fren hortumunun yanındaki siyah kabloyu depo altından başlayarak biraz çekiştirip uzatın ve ön maşa dibine girdiği yeri bollaştırıp içeri doğru ittirin. kilometre sayacının okuyucu sensörüne ait kablo bu. içerdeki soketten bırakıyor bazen.
31. marşa bastığınızda ön sele altından "tık" diye bir ses çıkartıp kalıyorsa (tak tak tak tak tak etmiyorsa) marş rölesinin vidaları gevşemiş demektir. (daha doğrusu fabrikadan sıkmamışlardır)
32. marşa bastığınızda ön sele altından "tak tak tak tak tak" diye devam eden bir ses geliyorsa akünüz yeteri kadar şarj edilmemiş demektir. bayiler maalesef aküyü tam şarj etmeden teslim ediyorlar. dışarda full şarj yapıp takarsanız sorun düzelecektir büyük ihtimalle.
33. arka sıyırıcıyı tutan 3 cıvata var. 18mm uzunluğunda. metrik 6 alyan başlı veya bazı versiyonlarda metrik 10 lokma başlı olarak geliyor. bunları mutlaka loctite'lamak gerek. dökülüyor.

Sıfır motora ruhsat çıkarmak için bayiden gelen evraklara şasi no'ya yapılan trafik sigorta belgesi ve kimlik fotokopinizle birlikte herhangi bir notere gitmeniz yeterli. Plaka için de noterden alacağınız plaka basım talep belgesi ile de Şoförler Odası şubelerinin plaka basım merkezlerine giderek plaka bastırmanız gerekiyor. O plaka basım merkezlerinin adresleri de şurada:


*DİKKAT! Son olarak ta hiç bir yerde bulamayacağınız, önemli bir bilgi aktarmak istiyorum:
140/60/R17 lastik bulamadım, 140/70/R17 lastik alıp taktım dediğinizde neler oluyor bakalım:

140/60/R17 lastik demek şu anlama gelir:
140mm yanak genişliğidir.
%60 yanak/lastik eni oranı ki bu da mm cinsinden: 140 * 0,60 = 84mm eder.
R17" demek te 17 inç jant demektir ki bu da mm cinsinden: 17 * 25,4 = 431,8mm eder.
bu durumda 140/60/R17 tipindeki bir lastiğin yerden yüksekliği:
84mm alt yanak + 431,8mm jant yüksekliği + 84mm üst yanak = 599,8mm ~ 60cm yaklaşık toplam yükseklik eder.

140/70/R17 lastik tipinde ise formülümüz şöyle çalışır:
140mm yanak genişliğidir.
%70 yanak/lastik eni oranı ki bu da mm cinsinden: 140 * 0,70 = 98mm eder.
R17" demek te 17 inç jant demektir ki bu da mm cinsinden: 17 * 25,4 = 431,8mm eder.
bu durumda 140/70/R17 tipindeki bir lastiğin yerden yüksekliği:
98mm alt yanak + 431,8mm jant yüksekliği + 98mm üst yanak = 627,8mm ~ 62,8cm yaklaşık toplam yükseklik eder.

yani aşağı yukarı 3 cm civarında arka teker çapında büyüme demektir ki bu bir çok dengeyi değiştirir.
tam olarak yüzdesel ifade ile %4,67 civarında çap büyümesi gerçekleşmiş olur.

140 60 17'de çap 599,8 mm
140 70 17'de çap 627,8 mm
fark: +28 mm, yaklaşık 3 cm çap büyümesi!
değişim: %4,67 çap büyümesi!

EĞER KM SENSÖRÜ ÖNDE DEĞİL ARKADA OLSAYDI, (ama sonradan öğrendim ki kilometre sensörü ön tekerdeymiş) kilometre göstergeniz 100 km/s gösterirken gerçekte yaklaşık 105 km/s civarı bir hızla gidiyor olacaktınız. 

torkunuz ve beygir gücünüz maalesef her türlü bir miktar düşmüş olacak. (26,5 yerine 25,26 hp ve 22 nm yerine 20,97 nm 140 70 17 lastikle elimize geçen yeni güç ve tork değerleri olacaktır)
bunlara karşın maksimum hızınız 128 km/s yerine 134 km/s'e yükselmiş olacak.

bu işlem arka tekerde değil de ön tekerde olmuş olsa KM göstergeniz ve hız göstergeniz de hatalı göstermeye başlayacaktı, fakat çeken tekerin çapını büyüttüğünüz için torkunuz, beygir gücünüz değişmiş oldu sadece. hız göstergeniz, anlık hızınız ve son hızınız ise AYNI kalacak. olur da ön tekeri orjinalden farklı takarsanız bunlar da değişmiş olacak. bilmeniz de fayda var tabi. :)

not: bu lastik konusunu UMA'ya yazdım. ben de 150 60 17 lastiği keşfettim. bazı motosikletlerin arka tekerleğinde bu lastik kullanılıyor ve biraz pahalı olsa da TR'de bulunabilen bir lastik. peki bu lastiği kullanırsak ne kadarlık bir değişim oluyor bakalım:

150/60/R17 lastik demek şu anlama gelir:
150mm yanak genişliğidir.
%60 yanak/lastik eni oranı ki bu da mm cinsinden: 150 * 0,60 = 90mm eder.
R17" demek te 17 inç jant demektir ki bu da mm cinsinden: 17 * 25,4 = 431,8mm eder.
bu durumda 150/60/R17 tipindeki bir lastiğin yerden yüksekliği:
90mm alt yanak + 431,8mm jant yüksekliği + 90mm üst yanak = 611,8mm ~ 61cm yaklaşık toplam yükseklik eder.

140 60 17'de çap 599,8 mm
150 60 17'de çap 611,8 mm
fark: +12 mm, yaklaşık 1 cm çap büyümesi!
değişim: %2,00 çap büyümesi! -ki bu değer her türlü %4,67 den iyidir bence- 

torkunuz ve beygir gücünüz maalesef bir miktar düşmüş olacak. (26,5 yerine 25,97 hp ve 22 nm yerine 21,56 nm 150 60 17 lastikle elimize geçen yeni güç ve tork değerleri olacaktır)

ingilizce kullanım kılavuzu (burada Türkçe versiyonunda yazmayan bilgileri bulabilirsiniz):
https://www.cfmoto.co.th/Files/Name2/CONTENT588871c526f5341500b3cf61137683291477799.pdf

Türkçe kullanım kılavuzu:

Şurada da farklı bir versiyonu mevcut Türkçe kılavuzun:

Aksesuarlar:
Konfor sele: Ramazan Akkaymak. 05362067330. İstanbul. Kargo hariç 130 TL @Agu.2021
ben bu gidon aynasını küçük olduğu için, aralardan geçerken arabalara daha az temas ettiği için alıp kullandım. fakat memnun kalmadım. kendisinden memnundum fakat vidası sürekli olarak gevşiyor. mütemadiyen sıkmanız gerekiyor. haftanın yarısını ayna gevşek, yarısını düzgün gidiyordum. artık söküp orijinal aynalarını taktım. ek olarak: altta görüş sıfır. üste takarsanız normal.
Ön çamurluk uzatma: BMW R1200GS çamurluk uzatma uyuyor:
Evrensel çamurluk uzatma da uyuyor:
GP Kompozit'in sattığı çanta demirinin montajı şöyle yapılıyor:


Üretici bilgileri:
Çinli üretici: Zhejiang CFMOTO power Co., Ltd
Adres: No.116, Wuzhou Road, Yuhang Economic Development Zone, Hangzhou 311100, Zhejiang Province, Chinad
Email: ipic@cccme.org.cn

Türk ithalatçı: UMA Uğur Motorlu Araçlar A.Ş.
Adres: Yeşil Mah. 829 Sokak. No:13/A Nazilli/AYDIN
Email: info@uma.com.tr
Telefon: 0256-3155000, 4448085, 0800-4483862

Servisler:
UMA ile yaptığım telefon görüşmesinde hem CFMoto hem de Mondial yetkili servislerinin birbirlerinin motorlarına bakmaya yetkili olduklarını söylediler. UMA merkezdeki ortak bilgisayar sistemine bağlı olduğu için hem CFMoto hem Mondial marka motorları her iki markanın yetkili servislerine de götürüp garantiniz bozulmadan bakım onarım işlemlerinizi yaptırabilirsiniz:


CF Moto 250 NK ile ilgili bütün inceleme videoları:

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Tekeriniz düz bassın. :)

Tuzlu Su Motorcusu / tusumoto @07.02.2021 (güncelleme: 22.05.2022)

19 yorum:

  1. kelimenin tam anlamıyla mükemmel bir yazı olmuş.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyv. teşekkürler. https://t.me/CFMoto250NK grubundan yeni bilgiler geldikçe buraya eklemeye devam ediyorum. ama en güncel bilgiler grupta tabi.

      Sil
  2. hocam vallahi maşallah, öyle çok imanlı birisi değilim ama bi maşallahı çok görmemek lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyv. teşekkürler. https://t.me/CFMoto250NK grubundan yeni bilgiler geldikçe buraya eklemeye devam ediyorum. ama en güncel bilgiler grupta tabi.

      Sil
  3. Dayı sen ne yaptın vallahi böyle detayli bir rehber omrumde görmedim emegine eline koluna sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyv. teşekkürler. https://t.me/CFMoto250NK grubundan yeni bilgiler geldikçe buraya eklemeye devam ediyorum. ama en güncel bilgiler grupta tabi.

      Sil
  4. Emeğine sağlık kardeşim, 250nk kullanıcıları için bulunmaz bir başvuru kaynağı, mükemmel bir yazı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyv. teşekkürler. https://t.me/CFMoto250NK grubundan yeni bilgiler geldikçe buraya eklemeye devam ediyorum. ama en güncel bilgiler grupta tabi.

      Sil
  5. Emeğine sağlık.masallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyv. teşekkürler. https://t.me/CFMoto250NK grubundan yeni bilgiler geldikçe buraya eklemeye devam ediyorum. ama en güncel bilgiler grupta tabi.

      Sil
  6. EFI lambası neden sürekli yanar büyük bir sorunmudur servise gidene kadar kullansak büyük bir sorun cikarmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akü başlığını söküp 10 dk bekleyin. hala devam ederse arka sele ile ön sele ortasındaki karenajı söküp alttaki sigortaları kontrol edin.

      Sil
  7. Arkadaş 250 nk üzerine bilimsel makale yazmış güzel olmuş 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyv. teşekkürler. https://t.me/CFMoto250NK grubundan yeni bilgiler geldikçe buraya eklemeye devam ediyorum. ama en güncel bilgiler grupta tabi.

      Sil
  8. Nasa, 250NK yı mı incelemiş yoksa kullanıcı bilgileri mi:) 2 aydır kullanıyorum oksijen sensörü ve eksantrik tansiyoneri değişti, radyatörden çok az bi miktarda su sızdırıyo bakıcaz görücez inş hayırlısı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyv. teşekkürler. sizde olabilecek tüm büyük sıkıntılar çıkmış. büyük derken bizim motora göre büyük. daha büyüğü yok zaten. yani blok şanzıman vb. sıkıntısı kroniği yok şükür.

      Sil
  9. SENDEN ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞ, TEKERİNE TAŞ DEGMESİN İNŞALLAH

    YanıtlaSil
  10. Emek, bilgi, araştırma müthiş ama 3 farklı CF Moto 250NK/400NK/700CLX Heritage sahibi olmuş birisi olarak şunu söyleyeyim, UMA sizi ustalaştırır, kendi başınızın çaresine baktırır, getirir satar ve gerçekten garantilik bir durum olduğunda ortadan kaybolur.

    YanıtlaSil

2024 Model Honda CB750A Hornet

Merhaba Arkadaşlar, Bu ikinci sıfır motorum oldu. İlki olan CF Moto 250 NK için de detaylı bir makale yazmıştım. Bu motor için de yine hiç b...