Soru: Motorun tam adı nedir?
Cevap: Honda CB750A ED Hornet (kılavuzunda bu şekilde geçiyor. TR'de satılanlar için. edit: ilk versiyon için bu şekilde. makyajlı 2. versiyon: CB750B oldu)
Soru: Herkes çok çirkin bir far tasarımı var diyor öyle mi?
Cevap: Hiç bir influencer'ın youtuber'ın göremediği bir şeyi göstereyim o halde ben size:
 |
Evet, yanlış görmüyorsunuz. adamlar far içine bir diablo koymuşlar. şeytan yani. :D |
Soru: Rodaj?
Cevap: Rodaj kitapçıkta 500 km olarak yazıyor. Bayiler 1000 km diyorlar. Bana sorarsanız da gerçekte rodaja gerek yok. Ama bu motorda gerek yok. Çünkü silindirler, pistonlar vs silikon karbür(tam teknik adı: silisyum karbür'dür)(**) kaplı. Bu şekilde olan 2 motoru var Honda'nın: CBR 1000 RR-R ve bu motor. Karbür CNC'lerin matkap ucunda kullanılan en sert çelik malzeme. (kılavuzdan: Tam gaz vererek kalkışlardan ve ani hızlanmalardan kaçınınız. Sert frenlemeden ve hızlı vites küçültmeden kaçınınız.)
** Silikon Karbür, Silisyum Karbür, Silisyuım Karpit veya Karborundum
adlarıyla bilinen bu malzeme hakkında detaylı bilgi bulabileceğiniz linkler aşağıdadır: **
** Bunun anlamı nedir? Şöyle ki, başka hiç bir motorda olmayan (Honda CBR1000RR-R hariç) silindir ve pistonlardaki silikon karbür kaplaması sayesinde bu motor bloğunun diğer sıradan motor bloklarına göre aşınması en az 10 kat daha zor hale getirilmiştir. motor çıkalı fazla zaman olmadığından henüz göremiyoruz fakat 10 sene sonra milyon kilometrelerde rektefiye olmamış HORNET 750 bloklarını gördüğümüzde bunu daha iyi anlayacağız. bu motorun GERÇEK RODAJI bile 10 bin km'de ancak tamamlanmış oluyor aslında. 10 bin km den sonra motor asıl performansını vermeye başlıyor. **
Soru: Yol bilgisayarı doğru gösteriyor mu?
Cevap: Evet, dosdoğru gösteriyor. tam çıkmıyorsa benzin istasyonunun pompası tam doğru ölçmüyordur. Ben bir çok kez denedim, hep tam gösteriyor. Farklı istasyonlarda ufak farklılık çıkabiliyor. Ancak ben bu durumun istasyondaki pompalardan kaynaklandığını düşünüyorum. Alttaki videoda cevap var:
Soru: Bezin göstergesi ne zaman yanıyor?
Cevap: Depoda 3,1 litre benzin kaldığında yanıyor. Dikkat: Gösterge değeri E-1 segmentine yaklaştığında yakıt almalısınız. Depoyu sıfırlamaya çalışmak motorun tekleme yapmasına, benzin pompasının hasar görmesine, katalitik konvertörün hasar görmesine neden olabilir.)
Soru: Benzin göstergesi yandığında depoda kalan benzinle kaç km yol gidebilirim?
Cevap: Normalde basmazsanız, düşük devirde, yüksek viteste kullanırsanız max 100 km. Dikkat etmez, normal kullanım ve arada bir de basarak giderseniz de 50 km. Yardıra Yardıra giderseniz de en az 30 km gider. basmazsanız yakıt tüketimi 3.6 lt / 100 km:
Soru: Lastik basınçları ne olmalıdır?
Cevap: 1 ve 2 kişili sürüşler için fabrika tarafından aynı soğuk lastik basınçları önerilmektedir:
ön teker için: 250 kpa = 36,26 psi = 2,5 bar (kılavuzda: 250 kPa = 2.50 kgf/cm2 = 36 psi)
arka teker için: 290 kpa = 42,06 psi = 2,9 bar (kılavuzda: 290 kPa = 2.90 kgf/cm2 = 42 psi)
Soru: Acil durum lambaları (dörtlü flaşörler) nasıl çalışıyor?
Cevap: 50 km/s hızın üzerinde sert fren yaptığınızda otomatik olarak devreye girer. Devreden çıkması için 4 şarttan biri yerine gelmiş olmalıdır: Frenleri bırakmak veya ABS'nin devreden çıkması veya yavaşlama hızı normalleştiğinde veya Dörtlü flaşör düğmesine bastığınızda devreden çıkar.
Soru: Zincir salınım mesafesi ne kadar olmalıdır?
Cevap: parmağınızla zincirin alt ortasından en alttan en üste olan mesafesi 30 mm olmalıdır. bunun altı gergin, üstü ise bol zincir anlamına gelir. ideali 30 mm'dir. (kılavuzda: 25-35mm arası)
Soru: Zincir yağlama periyodu kaç km de olmalıdır?
Cevap: Kılavuzda her 1000 km de 1 defa zinciri yağlayın yazıyor fakat ben 333 km diyorum.
Soru: Eskidiğinde hangi zincir ile değiştirilmeli?
bu aparatla 520'lik zincirlerinizin oring'lerini kusursuz yağlayabilirsiniz.
Soru: Debriyaj manetindeki / kolundaki boşluk ne kadar olmalıdır?
Cevap: 10-20mm arasında olması normal kabul edilir. Boşluk fazla ise debriyaj manetinin dibindeki tel ayar diski ile boşluğu 10-20mm arasına getirmeye çalışın. Yeterli olmuyorsa alt debriyaj ayar yerindeki kontra vidasıyla ayarlamalısınız. Ayarlama bittikten sonra kontrol için motoru çalıştırınız, debriyaj kolunu sıkınız ve vitese takınız. Motorun bayılmadığını ve motosikletin titremediğini kontrol ediniz. Debriyaj kolunu aşamalı olarak bırakınız ve gazı açınız. Motosiklet sarsıntısız bir şekilde hareket etmeli ve yavaş yavaş hızlanmalıdır.
Soru: Şanzıman dişli oranları nedir?
Cevap: Şanzıman dişli oranları aşağıda listelendiği gibidir:
1. 3.0000 (39/13) - 86 km/s
2. 2.1875 (35/16) - 117 km/s
3. 1.6500 (33/20) - 154 km/s
4. 1.3200 (33/25) - 192 km/s
5. 1.0968 (34/31) - 224 km/s
6. 0.9394 (31/33) - 224 km/s
İlk: 1.7778 (80/45)
Soru: Motor soğutma suyu sıcaklığı limitleri nedir?
Cevap: Motor soğutma suyu sıcaklığı göstergesi ekranın en sağ-üst'ündedir.
Soğutma suyu sıcaklığını gösterir. Görüntüleme aralığı: 35°C ila 132°C
* Normali 104°C yi geçmemesidir. 104°C de fan açar ve düşürür.
- Fakat geçerse de 132°C ye gelene kadar normal kabul edilebilir.
- "132°C" ve sonrasında hararet yapma riski vardır.
* 34°C veya altı: “---” görünür
* 122°C ile 131°C arasında:
- Yüksek soğutma suyu sıcaklık göstergesi yanar.
- Soğutma suyu sıcaklığı rakamları yanıp söner.
* 132°C’nin üstü:
- Yüksek soğutma suyu sıcaklık göstergesi yanar.
- "132°C" yanıp söner.
Soru: Avadanlık var mı? varsa nerede?
Cevap: Var, arka sele altında kenara lastikle bağlanmış şekilde paketli. içeriği:
* No. 2 Yıldız tornavida
* Tornavida sapı
* 10 × 14 mm Açık uçlu anahtar
* 5 mm Altıgen anahtar
* Sigorta maşası
* Pim anahtarı
* Uzatma çubuğu
Soru: Seleleri nasıl sökebilirim?
Cevap: Arka seleyi çıkarmak için anahtarı takıp seleye üstten elle bastırırken anahtarı saat yönünde çeviriniz. Anahtar konumu değiştiğinde anahtarı bırakmadan önce seleyi yukarı doğru çekiniz. Ön sele için ise arka seleye bakan sağ ve sol kuyruk altlarındaki cıvataları çıkardıktan sonra seleyi alabilirsiniz.
Soru: Motor yağını nasıl kontrol edebilirim?
Cevap: Bu motorda maalesef anlık yağ kontrolü için cam yağ göstergesi mevcut değil. o yüzden:
1. Motor soğuksa, motoru 3-5 dakika rölantide çalıştırınız.
2. Kontak anahtarını (Kapalı) konumuna alınız ve 2-3 dakika bekleyiniz.
3. Motosikleti sağlam, düz bir zemin üzerinde dik konumda park ediniz.
4. Yağ doldurma kapağını/seviye çubuğunu çıkartınız ve seviye çubuğundaki yağı temiz bezle siliniz.
5. Yağ doldurma kapağını/seviye çubuğunu yerine takınız, ancak vidalamayınız.
6. Yağ seviyesinin, yağ doldurma kapağı/seviye çubuğu üzerindeki üst ve alt seviye işaretlerinin arasında olup olmadığını kontrol ediniz.
7. Yağ doldurma kapağını/seviye çubuğunu yerine iyice takınız.
Soru: Motor antifriz seviyesini nasıl kontrol edebilirim?
Cevap: Motor soğuk iken arka süspansiyonun önünde bulunan yedek depodan soğutma suyu seviyesini kontrol edebilirsiniz:
1. Motosikleti sağlam, düz bir zeminde park ediniz.
2. Motosikletinizi dik konumda tutunuz.
3. Soğutma suyu seviyesinin, yedek depodaki ÜST ve ALT seviye işaretlerinin arasında olup olmadığını kontrol ediniz. Eğer soğutma suyu seviyesi büyük oranda düşüyorsa veya yedek depo boşsa, ciddi bir kaçak olma ihtimali vardır. Motosikletinizi servisinize kontrol ettiriniz.
Dikkat! Eğer soğutma suyu seviyesi ALT seviye çizgisinin altında ise, ÜST seviye çizgisine ulaşıncaya kadar tavsiye edilen soğutma suyunu ekleyiniz. Sadece yedek depo kapağından(ön sele altında, sağ-öndedir) su ekleyiniz, radyatör kapağını açmayınız!
Soru: Motorun(depo rengi) renk kodunu nasıl öğrenebilirim?
Cevap: Arka sele altında şasinin kuyruk borusu üzerinde renk kodu mevcuttur:
 |
Renk etiketi'nin hemen sol altında da dişi USB-TypeC soketini kapatan lastik kapağı görebilirsiniz. Renk etiketinin olduğu şasi borusunun tam karşısındaki boruya da AVADANLIK bağlıdır. Şasinin kırmızı rengi de şu: "AkzoNobel 3K4, TOY3K4 RED MICA METALLIC" |
Soru: İlave donanım özelliklerini yazılımdan nasıl aktif edebiliriz?
Cevap: Hornet 750'nin Menüsünde Servis > Ekipman altındaki:
* Hızlı Vites Değiştirici (QuickShifter)
* Elcik Isıtıcısı
* Sis
Soru: Far yükseklik ayarı nasıl ve nereden yapılır? (far ayarı)
Cevap: Far yükseklik ayarını Hornet750'nin çift yumurta ikizi olan Transalp750(tüm elektrik, elektronik aksamı, şanzıman ve motor bloğu birebir aynıdır. o yüzden bu işlem de yine tamamen aynı şekilde yapılmaktadır her iki motorda da) üzerinde Recep Ali Kılıç kardeşimiz detaylıca göstermiş. izleyelim:
Soru: Balata değişimi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir?
Cevap: Arka fren balatası değişimi için Hornet750'nin çift yumurta ikizi olan Transalp750(tüm elektrik, elektronik aksamı, şanzıman, motor bloğu ve fren sistemleri birebir aynıdır. o yüzden bu işlem de yine tamamen aynı şekilde yapılmaktadır her iki motorda da) üzerinde Recep Ali Kılıç kardeşimiz detaylıca göstermiş. izleyelim:
Hornet'in orijinal balataları pahalı, TR'de 216€ gibi bir fiyatı var ön balataların. Fakat muadil balatalar da mevcut uygun fiyatlarıyla:
---
2022-2024 Honda CB750 Hornet için EBC markalı fren balataları:
--------------------------------------------------------------------
FA759HH EBC Front Left Sintered HH / R Pads or Grooved Shoe
FA759HH EBC Front Right Sintered HH / R Pads or Grooved Shoe
MD1210 EBC Front Left Standard OE Rotor
MD1210 EBC Front Right Standard OE Rotor
FA140 EBC Rear Right FA-SFA-X Pads or Shoe
FA140HH EBC Rear Right Sintered HH / R Pads or Grooved Shoe
---
TR'de rahat bulunan Honda NC750 arka balatası Hornet'in arka balatası ile aynıdır:
---
Ayrıca Hornet 750 için SBS marka fren balataları da mevcuttur:
Soru: Arka teker eksen ayarı nasıl yapılır?
Cevap: Arka lastik herhangi bir sebepten sök-tak yapıldığı zaman bu şekilde bir eksen ayarı yapmak gerekiyor. Transalp750(tüm elektrik, elektronik aksamı, şanzıman, motor bloğu ve fren sistemleri birebir aynıdır. o yüzden bu işlem de yine tamamen aynı şekilde yapılmaktadır her iki motorda da) üzerinde Recep Ali Kılıç kardeşimiz detaylıca göstermiş. izleyelim:
Soru: Elektronik Gaz Kelebek kalibrasyonu nasıl yapılır?
Cevap: Yurtdışı Hornet grubunda paylaşılmış gaz kelebeği kalibrasyonu için işe yaradığını yazanlar olmuş denemekten zarar gelmez.
-
Çevirisi bu şekilde:
-
Gaz kelebeğinin titremesiyle ilgili olarak, bu CRF300L Facebook sahipleri grubundaki Matt Carter'ın bir gönderisinden alınmıştır.
Bunu yaptım ve benim için iyi sonuç verdi:
-
"Düşük hızlarda gaz kelebeğini sorununu neredeyse tamamen ortadan kaldırmak isteyenler için. Bu(gaz kelebeği kalibrasyonu), motor kapalıyken yapılır. 300L ve Rally versiyonları için işe yarar. Düşük hızlarda sürüş sırasında gece ve gündüz farkını gidermek için,
-
1) anahtarı açın, sonra kapatın, sonra açın.
2) gazı sıfırdan tam gaza üç kez çevirin.
3) anahtarı kapatın, birkaç saniye bekleyin.
4) motoru açın ve test edin.
-
Honda Ar-Ge'de 12 yıl boyunca özellikle motor kontrolü ve kalibrasyonu yapan bir mühendistim. Umarım açıklamam kolay anlaşılmıştır. Honda gaz kelebeği haritalarını ayarlarken, mümkün olduğunca çok sayıda merkez özellikli parça ile yapar. Elbette temel kalibrasyon haritaları merkez özellikli bir TPS ile ayarlanmıştır. Proje seri üretime geçtiğinde her motosiklet için TPS özelliklerinde farklılıklar olacaktır. Bu yeniden öğrenme prosedürü, ECU'ye gerçek sıfır gaz kelebeğinin ne olduğunu ve belirli TPS donanımınızın tam olarak ne olduğunu söyler."
Soru: Hornet'in kronik sorunları var mı? varsa bunlar nelerdir?
Cevap: Evet, Hornet'in bilinen 5 tane KÜÇÜK kronik sorunu var:
Sorun-1: Motorla performans sürüşü yaparken çok fazla gaz-fren kullanırsanız fren hidroliği normalden fazla seviyede ısınıyor ve fren hortumlarını da ısıtıp yumuşatıyor. Siz ön freni sıktığınızda veya arka frene bastığınızda (hangisini yoğun kullanıyorsanız onda oluyor bu. ikisini de diyorsanız ikisinde de olabilir aynı anda) plastik olan fren hortumu tüm hat boyunca genleşerek bir balon gibi şişiyor ve frenleme kabiliyeti azalırken bir yandan da fren maneti elciğe yapışıyor veya arka frenin tutması için artık iyice dibin dibine bastırmanız gerekiyor.
https://youtube.com/clip/UgkxT4cf4QE_vlpmyBttyoy4q6nKcTBFt8UO?si=cy6y1bIamRVCxz93 Çözüm-1: ömürlük çözüm için fren hortumlarını çelik fren hortumuyla değiştirirsiniz veya fren hidroliğini aşırı ısıtacak şekilde fazla frenaj yapmaya gerek kalmayacak şekilde sürersiniz. veya sağa çekip hidrolik sıvısının soğumasını beklersiniz. ya da anlık olarak uygulanacak en pratik çözüm olan fren kademesini hidrolik sıvısı soğuyana kadar bir veya iki kademe küçültürsünüz. sıfır alınan bir hornette 6. kademede olur. bunu 5 e aldığınızda ön freni sıktığınız zaman artık elciğe yapışmaz. 4 e alırsanız daha da iyi tutar ve tam sıktığınızda elcikten daha da uzakta kalır.
Sorun-2: Yağ koyma hazne kapağında ve çevresinde yağ terlemesi:
Çözüm-2. Birkaç TL'lik (max 5 TL) ufak iki adet oring ile çözülüyor (keçeci-contacı diye tabir edilen dükkanlarda veya hidrolikçilerde olur sanayide) üstteki fotoğrafta gösterilmiştir oringler.
Sorun-3: Motor fabrikadan çıktıktan sonra yaktığınız her 300 litre yakıttan sonra yol bilgisayarı sapıtıyor. ortalama yakıt bilgisi 299,9 litre / 100 km göstermeye başlıyor. tüm değerler sapıtıyor:
 |
fotoğrafı bizzat ben çektim kendi motorumdan. nasıl sapıttığını hesaplayalım: 4324 km de toplam 300 litre benzin yakmışım. bu durumda 300 / 43,24 = 6,94 litre yakıt ortalaması(yakıt tüketimi) ile kullanmışım horneti. çok ta gözünüz korkmasın yakıttan. 250cc gibi kullanırsanız 3,5 litre de yakıyor aslında bu makine: |
 |
bunu ben çekmedim. keşke benimki olsaydı. :D |
Çözüm-3: Bozulan tripmetreleri sıfırlayınca sorun düzeliyor. ama trip bilginiz uçmuş oluyor tabi.
Sorun-4: Durmaya yakın hafif gaz verince bazen silkeliyor, öksürüyor, tık ediyor.
Çözüm-4: Mod ayarlarından EB yani Engine Break (motor freni) kademesini 3 e getirmeniz gerekiyor. User modda güç(P) ve çekiş kontrolü(T) ayarlarını istediğiniz gibi ayarladıktan sonra motor freni(E) ayarını 3 e getirirseniz sorun çözülüyor. Muhtemelen yazılımsal bir sorun, aynı sorun-3 te olduğu gibi yani. Bunlar ilerde çıkacak bir güncellemeyle çözülecektir. Servise rutin bakıma gittiğinizde güncel yazılımı atarak bu sorunları çözeceklerdir. Fakat şu anda böyle bir güncelleme yok.
Sorun-5: Yüksek hızlarda vites atarken veya ani gaz açtığınızda bazen kafa sallıyor.

üstte sarı ile işaretlediğim ek parçaları sanayide yaptırmak gerekiyor montaj için. yoksa olmuyor.
Soru: Akü bilgileri nedir? Konumu nerededir?
Cevap: Akü: YTZ10S / 12V - 7.4 Ah / 12V - 8.6 Ah (10 HR) / 12V - 9.1 Ah (20 HR) / bakımsız akü.
Not: Akü ön sele altında depoya yakın tarafta, depoya paralel olarak yerleştirilmiştir. Motora oturur şekilde baktığınızda negatif kutup başı solda, pozitif kutup başı sağ tarafta kalmaktadır.
 |
Akünün üstündeki bağlama lastiğinin hemen sağında görünen dikdörtgen kutu da SİGORTA KUTUSU |
Honda Transalp 750 için Quick Shifter Montaj Kılavuzu (transalp ve hornet ikizdir):
https://cssportal.css-club.net/honda/MCA/contents/20230414180032_4166.pdf
https://tuzlusumotorcusu.blogspot.com/2024/10/Honda-CB750-Hornet-e-QuickShifter-Montaji.html
Honda Road Sync Android Uygulaması:
Motor ekranında navigasyon için Google Haritalar programı destekleniyor.
Yamaha MyRide Uygulaması (genel tanıtım):
Yamaha'nın MyRide uygulaması Yamaha Motosikletlere özel yazılmış bir uygulama değildir. Motosikletin donanımı ile bir bağlantı kurmamaktadır. Sadece sürüş dinamiklerinizi ölçmeye yönelik bir programdır. Ne kadar sert frenaj yaptığınızı, ne kadar hızlı kalkış yaptığınızı, virajlarda sağa ve sola kaç derece yattığınızı ve gittiğiniz rotaları, çektiğiniz fotoğraflarla birlikte kaydeder. Dolayısıyla her marka model motosiklet sürücüsü bu programı geziye başlamadan önce başlatıp gezi bitişinde durdurarak o gezideki performansını ölçebilir. Ben severek kullanıyorum. Tavsiye ederim:
https://www.yamaha-motor.eu/rs/sr/experience/applications/myride/
TEKNİK ÖZELLİKLERİ:
Güç: 92 ps @ 9500 rpm
Tork: 74 nm @ 7250 rpm
Islak Ağırlık: 190 kg
Kuru Ağırlık: 190 kg ıslak ağırlık - 15,3 litre yakıt - 3,8 litre yağ - 1,53 litre antifriz = 169 kg
Toplam Yük Ağırlığı: Aksesuarlar, Sürücü ve Yolcu dahil toplam max 180 kg
Güç / Ağırlık Oranı: 92/190 = 0,4842 ps/kg (depoda 3 litre benzin varken de: 0,5174 ps/kg)
Tork/Ağırlık Oranı: 74/190 = 0,3895 nm/kg (depoda 3 litre benzin varken de: 0,4162 nm/kg)
Blok: 755cc, Paralel 2 silindir, 270 derece krank ve uni-cam, SOHC 8 valf, 11.0:1, Kuru:58,9kg
Bore ve Strok: 87.0 x 63.5 mm (3.43 x 2.50 inç)
Silindir Kompresyonu: 1,393 kPa (14.2 kgf/cm2, 202 psi) at 600 min-1 (rpm)
Süspansiyon Ön: Showa 41mm SFF-BPTMTM USD, 130(118) mm süspansiyon yolu
Süspansiyon Arka: Tekli amortisör, Pro-Link salıncak, 150(130) mm süspansiyon yolu
Süspansiyon Hidroliği: Sağ çatal için 520cc, sol çatal için 530cc (+/-2.5cc). Viskozite: 10W
Rake/Kaster/Gidon Açısı: 25°C
Egzoz Gürültü Seviyesi: Şehir içinde=73,5 dB ve Şehir dışında=77,5 dB
CO2 Emisyonu: 100 gr/km
Yakıt Deposu: 15,2 litre (max depo kapağı altındaki seviye plakasına kadar doldurulmalıdır)
Akü: YTZ10S / 12V - 7.4 Ah / 12V - 8.6 Ah (10 HR) / 12V - 9.1 Ah (20 HR) / bakımsız akü.
Not: Akü ön sele altında depoya yakın tarafta, depoya paralel olarak yerleştirilmiştir. Motora oturur şekilde baktığınızda negatif kutup başı solda, pozitif kutup başı sağ tarafta kalmaktadır.
Şarj: 12.4v altına düşünce şarj ister. 0.9A / 5-10 saat veya hızlı şarj için 4.5A / 1 saat. Tam şarjlı iken 13.0-13.2v ölçülür akü boşta iken 20°C ortam sıcaklığında.
Alternatör: 0.44kw / 5000 rpm. Şarj direnci: 01.-0.5Ω
Yağ ve Haznesi: Tam boşken 3,8 litre. Filtre değişmezse 3,3 litre. Filtre değişirse 3,5 litre.
Aşağıdaki yağ standartlarında olan yağlar kullanılmalıdır:
* JASO T903 standardı: MA
* SAE standard: 10W-30
* API sınıfı: SJ veya üstü
Yağ Pompası: 73 psi basınçla çalışmaktadır.
Fren Hidroliği: Tavsiye edilen fren hidroliği: Honda DOT 4 Fren Hidroliği veya eşdeğeri.
Not: yoğun fren kullanımında balatalar ve hidrolik sıvısı ısınır, çelik olmayan fren hortumlarınız genişler, bunların neticesi olarak fren pedalı ve fren maneti normalden daha fazla dibe doğru gider. soğuduğunda tekrar her şey eskisi gibi olur, kendiliğinden düzelir. (bu bilgi kılavuzda bile yazmaz. Ömer Tan'a teşekkürler)
Antifriz / Soğutma Sıvısı: %50 antifriz + %50 distile(saf) su tavsiye edilir. 1,53 litre alır.
Antifriz taşkın tankı: 0,145 litre (antifriz pompa basıncı: 20 psi)
* https://www.turkoilmarket.com/urun/motul-motocool-factory-line-1-litreTavsiye edilen antifrizler: MA, TH, HK, CH model hariç, silikat içermeyen korozyon inhibitörleri içeren yüksek kaliteli etilen glikol antifriz VEYA MA, TH, HK, CH model Honda PRE-MIX Coolant VEYA MA, TH, HK, CH model hariç 1:1 oranında saf su ile karıştırılır.
Termostat: 80 – 84°C de açmaya başlar; 95°C de tam açık duruma geçer.
Şasi: Elmas tip çelik şasi. Şasinin toplam ağırlığı 16,6 kg
Ön Amortisör: Showa 41mm Ters (çalışma aralığı:130mm)
Arka Amortisör: Showa MonoShock (çalışma aralığı:150mm)
Ayarı şu örnekteki gibi yapılır: https://youtu.be/jOamNttyzRI
Soğutma: Sıvı soğutma (radyatör basınç emniyet valfi 1,1 kgf/cm2 açılmaya başlar)
Şanzıman: Islak çoklu, destekli kaydırmalı kavrama, 6 vitesli manuel şanzıman
Fren Sistemi: 2 kanal ABS
Ön Fren: Nissin 4 piston radyal 4mm x 296mm çift disk
Arka Fren: Nissin 1 piston kaliper 5mm x 240mm tek disk
Immobiliser: Mevcut: HISS (Honda Immobiliser Security System)
IMU sensör: Mevcut, tek teker engelleme için kullanılıyor.
Ride by Wire: Mevcut (fakat Cruise Control yok)
Ön Teker Kalkış Kontrolü: Mevcut (elektronik tek teker engelleme)
HSTC* (Honda Seçilebilir Tork Kontrolü): Mevcut.
HISS (Honda Immobiliser Security System): Mevcut
ABS: mevcut; 10 km/s hızdan sonra aktif olur.
TCS: 4 kademeli (0-1-2-3) TCS mevcut (tamamen kapatmak: sadece alt menülerden)
Sürüş Modları: Sport, Standard, Rain, User (TCS tamamen kapalı halde kaydedemiyorsunuz)
Kaydırmalı Debriyaj: Mevcut (fakat yine de motor agresif kullanımda kıç atabiliyor)
Zincir: DID520VM5 veya RK520KZOZ2. 114 bakla. Zincir salınımı 25-35mm arası.
Dişliler: Ön dişli: 16T. Arka dişli: 45T
Sigortalar: Ön sele altındadır. Ana sigorta=30A. Diğer sigortalar=30A, 15A, 10A
Aydınlatmalar: Tamamı LED. Plaka lambası=12v - 5w
Ekran: 5 inç Renkli TFT ekran (dokunmatik değil)
BlueTooth: Mevcut, telefon, app ve navigasyon için
Bağlanabilirlik: HSVCS, Bluetooth, dişi/female USB-TypeC (arka bagajda, sol sinyale yakın tarafta, siyah lastik muhafaza içinde)
Akıllı Telefon Sesli Kontrol Sistemi: BT üzerinden kullanımı mevcut
Motosiklet Ölçüleri1: U=2090mm, G=780mm, Y=1085mm, Sele=795mm
Motosiklet Ölçüleri2: Yerden Yüksekliği=140mm, Aks Aralığı=1420mm
Motosiklet Ölçüleri3: Sürücü Peg Yüksekliği=320mm
Dönüş Çapı: 2,7 metre
Ayna Vida Yönleri: Motora oturduğunuzda sol ayna saat yönünde açılır, tersine sıkılır. sağ ayna saat yönünde sıkılır, tersine açılır.
Lastikler**: Dunlop Roadsport2 veya Michelin Road5: Ön=120/70/ZR17, Arka=160/60/ZR17
Ön Lastik Tipi: 120/70/17 veya 120-70-17 DEĞİL, 120/70/ZR17 M/C (58W) olmalıdır. 36 psi
Arka Lastik Tipi: 160/60/17 veya 160-60-17 DEĞİL, 160/60/ZR17 M/C (69W) olmalıdır. 42 psi
Michelin Road 5 lastiklerin ortasında 14 bin km den sonra şöyle bir çizgi çıkabiliyor. Fakat forumlarda araştırdım; önemli olmadığı yazıyor. fabrikanın üretim kalıp çizgisi olduğu söylenmiş:
Ön Jant: 3.50 x 17 TL / Alloy yani 3.50 x 17 TubeLess / AlüminyumArka Jant: 4.50 x 17 TL / Alloy yani 4.50 x 17 TubeLess / Alüminyum
Not: Yamaha MT07 ile kıyaslayınca ön jant birebir aynı, arka jant ofseti farklı. MT07: 5.50 x 17 TL / Alloy
yani bu şu anlama geliyor. arka lastik olarak 160/60/ZR17 takmalısınız. 180/55/ZR17 takmamalısınız!
https://eu.mynetmoto.com/shop.cfm/moto/honda/6808-cb-750-hornet-rh12/motorcycle-tires.html
Dörtlü Sinyal: Dörtlü sinyal düğmesi mevcut.
Amerikan Park: Mevcut (sinyal verince anlık kapanıyor)
Acil Durum Fren Sinyalleri: Sert fren yapınca dörtlüler devreye giriyor. (50 km/s üzerindeyken)
Otomatik Sinyal Kapatma: Sağ/Sol sinyalleri dönüş bitince otomatik kapatır. (ayarı var)
Elektronik Gaz Kelebeği: Mevcut, motor kompresyonu ayarlanabiliyor. (1-2-3 olarak)
Buji: Buji (standart) SILMAR8A9S (NGK). Buji tırnak sente aralığı = 0.8-0.9mm (0.031-0.035")
Benzin Pompa Hızı: minimum 10 saniyede 200cc @ 12volt (rölantide 75 psi basınç üretir)
Rölanti Devri: 1,300 ± 100 rpm
LED Aydınlatma Sistemi: Tüm aydınlatmalar LED
Yağ Basıncı ve Motor Sıcaklığı Göstergesi: Mevcut (kontağı açtığınızda veya kapattığınızda yağ lambası yanar, bu normaldir. Yağlamanın durduğunu gösterir. Motor çalışırken söner)
* HSTC NASIL ÇALIŞIR?:
Honda Seçilebilir Tork Kontrol sistemi hızlanma sırasında arka tekerleğin patinaj yaptığını tespit ederse, seçilen Tork Kontrol seviyesine dayanarak arka tekerleğe uygulanan tork miktarını sınırlayacaktır. Ek olarak sistem, seçilen Tork Kontrol seviyesine göre hızlanırken ön tekerlek havaya kalkmış esnada torku sınırlandıracaktır. Tork Kontrolü, düşük Tork Kontrol seviyesi ayarlarında hızlanma sırasında bir miktar tekerlek dönüşüne izin verecektir. Yeteneğiniz ve sürüş koşullarınız için uygun bir seviye seçiniz. Tork Kontrolü yavaşlama sonrasında çalışmaz ve motor freni nedeniyle arka tekerleğin kaymasını önlemez. Özellikle kaygan yüzeylerde sürüş yaparken gaz kolunu aniden kapatmayınız. Tork Kontrolü, sert yol koşulları veya hızlı gaz kolu çalışmasının yerini almayacaktır. Gaz verirken yol ve hava koşullarının yanı sıra kendi yeteneklerinizi ve durumunuzu da göz önünde bulundurunuz. Motosikletiniz çamura, kara veya kuma saplanırsa, Tork Kontrolünün geçici olarak kapatılması kurtulmasını kolaylaştırabilir. Tork Kontrolünü geçici olarak kapatmak, aynı zamanda arazide sürüş sırasında kontrol ve dengeyi korumanıza yardım edebilir. Tork Kontrolünün doğru şekilde çalışması için daima tavsiye edilen lastikleri ve dişlileri kullanınız. (ek not: TCS tamamen kapatılırsa bu sadece kontak kapanana kadar devam eder. Kontak kapatıldıktan sonra TCS kademe 1 ile devam eder)
* HSTC'yi Tamamen Kapatmak!
1. Motosikleti durdurunuz.
2. Sürüş modunda USER'ı seçiniz.
3. P değeri seçilinceye kadar MODE tuşuna basılı tutunuz.
4. İstenen parametre ve ayarları seçiniz... (TCS tamamen kapatılabilir!)
5. Parametre yanıp sönmeyi bırakana kadar MODE tuşuna basılı tutunuz.
Not: kontağı kapat-aç yapınca TCS kademe-1 e otomatik gelir.
** Lastik Konusu:
Ön lastik örneğinden gidersek, 120/70/R17 yazan lastikler Radyal lastiktir. Fakat 120/70/17 veya 120-70-17 yazan lastikler Nylon kord ipiyle desteklenmiş lastiklerdir. Eğer yumuşak, konforlu bir sürüş ve iyi bir yol tutuş istiyorsanız Radyal lastik tercih etmelisiniz. Ancak sert olsun, fazla yük taşısın derseniz de Nylon kord ipli lastik tercih edebilirsiniz. Bunların avantajı yüksek ağırlık ve hıza daha dayanıklı olmalarıdır. Buna karşın yol tutuşu ve konforu düşüktür. Kaygan zeminde, ıslakta falan tutuş yok denecek kadar azdır. Çok dikkatli kullanmak gerekir. Fabrika çıkışında Hornet 750'ler Dunlop veya Michelin ile geliyor. Michelin Road5 lastikler Dunlop a göre biraz daha iyi. Daha çabuk ısınıyor, daha iyi yol tutuyor. Lastiklerin markası rastgele denk geliyor. Motor rengine göre değil.(öyle bir hurafe dolanıyor ortada, ama yanlış) Bu lastikler eskidiği zaman yeni lastik alırken bu paragraftaki yazıya göre tercih yapmanız yararınıza olur. Ayrıca lastikler eskidiğinde arka lastik olarak 160/60/ZR17 yerine 180/55/ZR17 takmamalısınız. Bizim arka jantımız 4.50 inç ofsete sahip. Eğer 180 lik lastik takmak istiyorsanız jantı 5.50 inç ofsetli bir jant(MT07 jantı gibi) ile değiştirmelisiniz. siz gözle bakınca çok fark etmeseniz de 180 takılan arka lastiğin yol tutuşu 160 lık lastiğe göre daha zayıf kalacaktır. çünkü 160 lık lastik tam ve kusursuz bir kubbe şeklindeyken 180 lik lastik yumurta şeklinde bir kubbe oluşturacak yere basarken ve bir çok önemli parametreyi negatif yönde değiştirecektir.
Motosikletin Fabrikadan Çıkış Tarihi:
 |
Gidon bağlantı vidalarının olduğu tablanın altında YYMMDD formatında 23.08.27 örneğinde olduğu gibi 2 hane YIL, 2 hane AY, 2 hane GÜN olarak üretim tarihi yazıyor. |
Motorun genel periyodik bakımlarında dikkat edilmesi gereken konular:1. her 1000 km de 1 defa zinciri temizleyip yağlayınız.
2. her 12000 km de 1 defa motor yağını değiştiriniz.
3. her 16000 km de 1 defa yağ filtresini değiştiriniz.
4. her 24000 km de 1 defa hava filtresini değiştiriniz. (bu sayfada yıkanabilir hava filtresi var)
5. her 48000 km de 1 defa bujileri değiştiriniz.
6. her 3 senede 1 defa antifriz sıvısını değiştiriniz.
7. her 2 senede 1 defa fren hidroliğini değiştiriniz.
Not: bunlar kılavuzda belirtilen aralıklardır. isterseniz bu aralıklardan önce de değiştirebilirsiniz.
Kaçıncı viteste kaç km/s hızda kesiciye giriyor:
1. Viteste 85 km/s'te kesiciye giriyor. (dişli oranı: 3.0000)
2. Viteste 115 km/s'te kesiciye giriyor. (dişli oranı: 2.1875)
3. Viteste 152 km/s'te kesiciye giriyor. (dişli oranı: 1.6500)
4. Viteste 190 km/s'te kesiciye giriyor. (dişli oranı: 1.3200)
5. Viteste 223 km/s'te kesiciye giriyor. (dişli oranı: 1.0968)
6. Vites performans değil ekonomi vitesidir.(oranı: 0.9394)
 |
100 km de 32 litre yakacağını da göze almak lazım. :))) |
Hızlanma ve son hız performansı:
* 0-100 km/s hızlanması 2,8sn-3,2sn arasında usta sürücüye göre değişiyor. 3,0 ortalama diyebiliriz. ben acemi bir sürücü olarak hiç TCS'yi kapatıp test etmedim. hep TCS açık denediğim için her kalkışta TCS devreye girip yavaşlattı. Ona rağmen sistem gazı kesmesine rağmen 5 saniyeyi çok rahat görüyorum. Youtube kanalımda arkadaşlarla gezi esnasında yaptığımız DRAG'lardaki testler mevcut. Biraz daha motora alışır ve acemiliği atarsam TCS'yi tamamen kapatıp 3 saniye ve altına inebilirim belki. :)
* 0-200 km/s hızlanması 9,0sn-11,0sn arasında usta sürücüye göre değişiyor. 10,0 saniye ortalama diyebiliriz.
Motorun hızlanması test ediliyor:
00:02 - 00:05 arasında 0-100 km/s: 3,0 saniye
00:02 - 00:12 arasında 0-200 km/s: 10,0 saniye
Motorun son hızı test ediliyor:
223 km/s hıza geldiğinde daha 8750 rpm'deyken kesiciye giriyor. (daha yeni yeni chip tuning yazılımları çıkmaya başladı bu yazılımlarla STAGE-1 halde 290 km/s i görebiliyor dyno'da)
https://www.xparts.net/en/rapid-bike-evo-kit-for-honda-cb-750-hornet-2023-2024
ORİJİNAL AKSESUARLAR: (Ürün Adı / Ürün Kodu / Paketi)
veya alttaki linklerden tüm orijinal aksesuarların sayfasına direkt erişebilirsiniz:
Not: Quick Shifter 2500 RPM sonrasında sağlıklı olarak çalışmaktadır.
PUIG Hi-Tech Parts AKSESUARLARI:
YAN SANAYİ AKSESUARLAR:
https://www.gpkompozit.com/kategori/honda-cb750-hornet-uyumlu-motosiklet-aksesuarlariNot: virajlarda 50+ derece yatıyorsanız GP koruma demiri ayak peginden önce sürtüyor.
Amortisör çorabı:
Depo için komple deri kılıf:
Koruma takozu:
not: en iyisini Murat Boy satıyordu ama artık üretimi durdurdu. satmıyor.
Uygun fiyatlı konfor sele:
Custom konfor sele:
Usta: Ramazan Akkaymak
Telefon: 0536-206 73 30
Şehir: İstanbul (kargoyla yolluyor)
Custom sele / konfor sele:
Karatay Döşeme
Telefon: 0507-519 43 53
Adres: Kahramanlar Mah. 1258 Sok. 31/A 35230 Konak İzmir
Döşemeci Mehmet Usta
Telefon: 0232-425 19 86
Sele için custom kedisavar (M.Birol Ölmez'e teşekkürler): |
Not: kedileri tutup bunun üstüne zorla oturtmadığımız için "canice" değil arkadaşlar. bazıları olayı tam anlamayıp isyan ediyor diye yazıyorum. kediyi tutup bunun üstünde rendelemiyor kimse. kedi bakıyor raptiye var. gelmiyor. bu kadar. kimseye bir zararı yok yani. Tarifi: sele ebatlarında 2 katman pamuklu kumaş ve bally/derbi türü bir yapıştırıcı ile 1 kutu raptiye temin ediyorsunuz. kumaşları sele ebadında kesip hazır ediyorsunuz. kumaşlardan birine yapıştırıcı sürüyorsunuz. her yerine. sonra raptiyeleri kafanıza göre bir çözünürlükte başlarından yapıştırıyorsunuz. yapıştırıcı kurumadan üst katman kumaşı da bunun üstüne getiriyorsunuz. elinizle raptiye uçlarını dışarı çıkarıp iki kumaşın iyice birbirine yapışmasını sağlıyorsunuz. daha sonra raptiye aralarında sıra sıra da dikiş atılırsa iyi olur. ömürlük kedi koruması sağlar. kedilere de zarar vermez. yanlışlıkla siz üstüne oturmayın yeter. o önemli. :D |
Katlanır kanat ayna:
https://tr.aliexpress.com/item/1005006108555812.html
ben bu gidon aynasını küçük olduğu için, aralardan geçerken arabalara daha az temas ettiği için eski motorumda alıp kullandım. fakat memnun kalmadım. kendisinden memnundum fakat vidası sürekli olarak gevşiyor. mütemadiyen sıkmanız gerekiyor. (ters diş vida olması gerekiyor tekinde) haftanın yarısını ayna gevşek, yarısını düzgün gidiyordum. artık söküp orijinal aynalarını taktım. ek olarak: altta görüş sıfır. üste takarsanız normal. (motora oturduğunuzda sol ayna saat yönünde açılır, tersine sıkılır. sağ ayna saat yönünde sıkılır, tersine açılır)
CS Racing Exhaust (kısa egzoz) - 675$ (gereksiz pahalı):
Not: farklı marka model egzoz takılı fotoğraflar en alttadır.
Arka çamurluk(hugger) - 1520 TL @ 15.08.2024:
Alternatif çamurluk-1:
Egzoz susturucu koruma takozu:
Spor renkli ve menteşeli manetler:
Spor renkli, kısa manetler:
Ekran koruyucu:
Yan spoyler:
Sakal (alt sakal diye bir şey yok arkadaşlar. sadece sakal var):
Ön/arka aks koruması/topuzu:
Arka sele için mono kapak:
https://www.honda.com.tr/motosiklet/motosiklet-aksesuarlari/cb750-hornet-mono-kapak-plakasi
https://www.honda.com.tr/motosiklet/motosiklet-aksesuarlari/crf1100l-africa-twin-3l-depo-ustu-cantasi
https://tr.aliexpress.com/item/1005005744081233.html
https://tr.aliexpress.com/item/1005006579869984.html
https://puig.tv/en/tuning-motos/panels/rear-seat-cowls?bike=30744
Yan ayağın yumuşak zeminde batmaması için kaz ayağı:
Kısa kuyruk / plakalık:
Arka yolcu için kuyruk tarafı el tutamağı:
Arka yolcu için depo üstü el tutamağı:
Sis farları (sis farı):
Gidon çantası:
Gidon yükseltme + yaklaştırma (GP'de sadece yükseltme var):
Zincir temizleme + yağlama aparatı:
Bike lift (zincir temizleme + yağlama için. ben bundan kullanıyorum):
Korna koruma demiri:
Hornet yazılı alüminyum lastik sibop kapakları:
Hornet 750'nin sinyalleri Arora Beatrix 150 ile uyumlu deniyor. İşte Arora Beatrix 150:
Farklı marka model egzoz'lar Hornet 750'de nasıl duruyor:
benim favorim bu: LeoVince SBK exhaust system LV Race: 1226 EURO
 |
ve 2. favorim de bu: Bu motor CB500 fakat egzoz CB750'ye de olur. |
Honda CB750 Hornet ile ilgili bütün inceleme videoları burada (80+ video):
Buraya kadar okudum, eline sağlık artık ben de bir Hornet almak istiyorum diyorsanız. 2. El bir Hornet satın almadan önce yapmanız gereken basit kontrollerin bir listesini yayınlıyorum:
1. plakadan tramer geçmişini sorgulayın.
2. yetkili servis bakım geçmişine baktırın.
3. mümkünse yetkili serviste ekspertiz yaptırın.
4. ekspertize gitmeden önce kendin şu basit kontrolleri yapabilirsiniz:
a) motora oturun. ön freni sıkın ve gidon düzken motoru ileri geri ittirip çektirin. lık lık diye bir ön maşa boşluğu hissederseniz motorla çok teker yapmışlar demektir. (furş bilyaları tekerden inerken kırılır ve böyle bir boşluk oluşturur)
b) temiz bir peçeteyle ön maşanın sağ ve sol taraflarındaki parlak, kromajlı boruyu üst taraftan alta doğru silip bir bakın. fazla siyah, yağ vs varsa yine çok teker yapılmış olabilir. amortisörün patlak olduğuna delalettir. (tekerden yine sert inerken amortisör keçeleri zarar görür veya patlar)
c) motoru size görücüye getirmesinler, siz motoru görmeye gidin. (motorun yanına gitmeden önce motorun soğuk olduğunu bir şekilde garantileyin, motoru çalıştırmasınlar. artık nasıl derseniz. motorun yanına gittiğinizde bloğa elleyin, sıcaksa yine sıkıntı. sizden önce zor çalışan motoru bir şekilde çalıştırıp ısıtıp siz geldiğinizde tek marşla çalışmaya hazır hale getirmiş olabilirler.) motorun cold-start'ta sorunsuz çalışıp çalışmadığına bakın. motor ısındıktan sonra stop-start yapınca sıcakken çok rahat çalışır tekrardan. fakat akü, elektrik sorunları, mekanik bazı sorunları varken cold-start ta zor çalışır.
d) lastik hava basınçlarını kontrol edin. ön 36 psi, arka 42 psi olmalı. (çok düşükse motorla pek ilgilenilmiyordur veya lastik patlaktır. bunlardan çok yüksekse motor daha yeni yoldan gelmiştir. lastikler daha dıştan soğusa da içerden soğumamıştır)
e) zincir kontrolü yapın. zincirin temiz, passız ve yağlı olması motorun düzenli bakımı yapıldığını gösterir. ayrıca zincirin alt ortasından üstünde kimse yokken aşağı yukarı parmağınla bir götür getir. salınım payının 20-30 mm civarı olması gerekir. bundan fazlaysa motor çok sert kullanıldığı için zincir uzamıştır. (ani kalkışlarda falan zincir o gergiye dayanamaz. ufak ufak uzar) ayrıca arka maşanın en ucundaki ufak zincir gergi ayar cıvatasını kontrol et. orada çizgiler vardır. sağ ve sol aynı çizgide mi duruyor? değilse arka teker çap ayarlı demektir. aynı çizgideyse kaçıncı çizgide ön tarafa yakınsa ve zincir gergisi 2-3 cm ise güzel. arka tarafa ne kadar yaklaşmışsa zincirin ömrü o kadar azalmış demektir.
f) arka dişlileri dişlerine bakın. diş uçları nizami ve simetrik değilse arka dişli değişim zamanı gelmiş demektir. bir tarafı yenmiş olur bitik dişlinin diş uçlarına baktığınızda.
g) motosikletin üretim tarihi gidonu tam sol yaptıktan sonra gidonun sağ alt tarafında yazar. siyah döküm parçanın altında. bu blog yazısında "Motosikletin Fabrikadan Çıkış Tarihi" kelimelerini aratarak tam yerini öğrenebilirsiniz.
h) aynı fotoğrafta gördüğün kaynak yerlerinin üst tarafını kontrol edebilirsiniz. önden darbelerde oralarda boya atması ve çatlaklar oluşur.
i) jantları kontrol edin. bir eğrilik çaplık, anormallik var mı? balans kurşunu hiç yok veya çok küçük olmalı. fazlaysa bir sıkıntı olabilir (içerden bir kaynak vs)
j) son olarak sahibi müsade ederse motora bir tur binip 50 km/s hızla ellerinizi bırakın. ok gibi düz gidiyor olmalı. (veya bazı hornetlerde fabrika çıkışı egzoz konumundan kaynaklı çok çok az sağa çekme olur) anormal bir sağa sola çekme durumları varsa şase de eğrilik veya farklı bir sıkıntı olabilir.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Tekeriniz düz bassın. :)
Tuzlu Su Motorcusu / tusumoto @22.02.2024 (güncelleme tarihi yazının ilk satırında yazıyor)
Diğer platformlarda da takip etmeyi unutmayın:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder