15 Ekim 2024 Salı

Honda CB 750 Hornet'e QuickShifter Montajı

Merhaba Arkadaşlar,

Servislerin 10 dakikalık montaj için 1500-4500 TL(44-132 USD) arası fiyat istediğini öğrendik Hornet gruplarından. Kendi Hornet'ime kendim monte ettim Quick Shifter'ı (Türkçesiyle: Hızlı Vites Değiştirici) çok basit bir işlem. Bu işlemi TÜM DETAYLARIYLA bu blog yazısında anlatıyorum. Kolay gelsin:

01-quickshifterın mekanik kısmı monte edilmiş durumda-1
Not: ben ortadaki kablolara erişebilir miyim diye yandaki karenajı sökmüştüm ama gerek yokmuş. siz sökmeyin. aşağıda kablolara nasıl erişebileceğinizi detaylı foto ve videolarla gösterdim.


Sol üstte: paketteki tüm parçaların teknik çizimlerini görebilirsiniz. Toplam 9 parçadan oluşuyor.
Sağ üstte: pakettteki tüm parçaların fotoğrafını görebilirsiniz. Toplam 9 parçadan oluşuyor.
Sol altta: montajdan önce ve montajdan sonraki halinin fotoğrafı var.
Sağ altta: motoru servis moduna sokmak için gerekli kısa devre işlemini görebilirsiniz. bu fotoğraf 2022 modele ait. aşağıda kendi 2023-2024 modellere ait 3 pinli sokete ait fotoğraflar da mevcut.


A: burada üstteki cıvatayı söküp vites mili merkezindeki boyanın konumunu unutmadan aynı hizada olacak şekilde paketten çıkan vites değiştirme kolunu frezeli vites miline geçirip cıvatayı sıkıyoruz. B: eski uzun mili söküp yerine bu kısa mili monte ediyoruz. bu daire içindeki yerden vites kolu yükseklik ayarını da yapabilirsiniz. yetmezse A dairesi içindeki frezeden birkaç tık saat yönünde çevirerek yukarı, saat yönünün tersine çevirerek aşağı indirebilirsiniz vites pedalını. C: ben ikinci el almıştım o yüzden orijinal paketten çıkan vites değiştirme kolu(A ve C arasındaki dişi frezeli S demir) ile 35mm uzunluğunda Metrik7 allen cıvatası ve 12mm derinliğinde, 10mm dış çap, 8mm iç çapa sahip ara borusu gelmedi bana. ben de zor bulunan bu Metrik7 cıvatayı kullandım. boru yerine 2 tane somunu kontra yapıp birleştirdim, 3. somunu da eski kolu delip arkadan loctite243 sürdükten sonra takıp sabitledim. Not: ben ikinci el aldğım için elimde olmayan 1, 4, 5, 6 nolu parçaları ben kendim uydurdum. (1 nolu parçayı eski demiri delerek yaptım) 7, 8, 9 nolu parçalar da kabloyu sabitlemek için. bunlar da gelmedi maalesef bana fakat kablonun fazlalık kısımlarını içerde bir yerlere sıkıştırarak hallettim bunu da. orijinal paketten çıktığında bunu kabloyu oralarda bir yere sabitlemek için kullanıyorsunuz. çok önemli parçalar değil bunlar. zaten kablonun dışı ısıya dayanıklı makaron kaplı.


03-quickshifter kablo montajı-1


04-quickshifter kablo montajı-2


05-quickshifter kablo montajı-3


06-quickshifter kablo montajı-4



07-quickshifter kablo montajı-motorun sağ tarafı


08-quickshifter kablo montajı-sağdaki soketi söktük


09-söktüğümüz sağdaki soketi iple bağladık


10-iple bağladığımız soketi içeri ittirdik


11-motorun sol tarafından kabloları çekip dışarı çıkardık-1


11-motorun sol tarafından kabloları çekip dışarı çıkardık-2



12-quickshifter kablosunun takılacağı kör kapaklı soket-1


13-quickshifter kablosunun takılacağı kör kapaklı soket-2


14-quickshifter kablosunun takılacağı kör kapaklı soket-3


15-quickshifter kablomuzu buna taktıktan sonra içeri ittirdik


16-motorun sağ tarafından iple çekerek kabloları içeri yerleştirdik-1


16-motorun sağ tarafından iple çekerek kabloları içeri yerleştirdik-2


17-sağdan geçici olarak söktüğümüz soketimiz de geldi



18-ipimizi çıkardık artık geçici söktüğümüz soketi takalım


19-sağdaki soketi de yuvasına oturtup şapkasını da geçirdik


20-servis menüsünde quickshifter kapalı. videoda ses kayması olmuş kusura bakmayın. işin özeti. QS'ın mekanik ve kablo montajını yapsak bile kendiliğinden açılmıyor. sele altındaki o gösterdiğim kırmızı kapaklı soketin sol ve sağ baştaki pinlerini kontak kapalıyken kısa devre ediyoruz. o şekilde tekrar kontağı açtığımızda motor SERVİS MODU'na geçmiş oluyor ve menüde bu kapalı olan yerler editlenebilir olarak karşımıza çıkıyor. istediğimiz gibi açık-kapalı yapabiliyoruz.


21-allen ucumuz ve lokmamız hazır, ön seleyi sökelim.


22-ön selenin arka köşelerindeki allen cıvataları söküyoruz-1a


22-ön selenin arka köşelerindeki allen cıvataları söküyoruz-1b


23-ön selenin arka köşelerindeki allen cıvataları söküyoruz-2a


23-ön selenin arka köşelerindeki allen cıvataları söküyoruz-2b


24-ön seleyi kaldırınca sağ-ortadaki kırmızı başlıklı kablo


26-bu kırmızı başlıklı kablo servis modunu açma kablosu


27-bu kırmızı başlıklı kablo servis modunu açma kablosu


28-kırmızı kör kapağı çıkartıyoruz


29-kontak kapalıyken bir ve üç nolu pinleri kısa devre yapıyoruz



30-kontağı açıp servis menüsünden quickshifterı aktif ediyoruz. göstermeyi unutmuşum fakat bu işlemden sonra SERVİS menüsü altındaki EKİPMAN menü seçeneğinin hemen altında "QS BAŞLATMA" yazan seçenekten de quickshifter'ımızı başlatıyoruz. bu menü seçeneği de sadece motor servis modundayken aktif olur. yani kısadevre teli takılıyken.



31-kontak kapalıyken kısa devre telini çıkartıyoruz


32-tekrar kapağını kapatıyoruz


33-ve kendi yuvasına oturtuyoruz-sele altıyla işimiz bitti


34-ön selenin arka köşelerindeki allen cıvataları takıyoruz-1


35-ön selenin arka köşelerindeki allen cıvataları takıyoruz-2


36-tüm işlemler tamam-fakat motor arıza lambası yanıyor


37-üzülmeyin 15-20km motoru kullandıktan sonra motor sürüş esnasında yeniden bir system check yapıyor ve sistemde aslında bir arıza olmadığını görüp kendiliğinden söndürüyor arıza lambasını.



Eveeet. İşte, tüm işlemler bu kadar. Hayırlı olsun iyi günlerde, kazasız belasız kullanın. :)
Not: Quick Shifter 2500-3000 rpm den sonra verimli çalışıyor. Daha alt devirlerde biraz takır tukur. Üst devirlere çıktıkça daha da güzel çalışmaya başlıyor. Diğer motorlardaki gibi sadece yukarı yönlü değil, bizdeki ÇİFT YÖNLÜ. hem aşağı, hem yukarı vites değiştirirken kullanın.


Hornet ile ilgili EPEY DETAYLI bilgiler için şu blog yazımı da okuyun:
https://tuzlusumotorcusu.blogspot.com/2024/02/2024-model-honda-cb750a-hornet.html


Daha fazla HORNET 750 bilgisi için TELEGRAM grubumuza buyrun:



Diğer platformlarda da takip etmeyi unutmayın:




Telegram'da "Honda Motosiklet Türkiye" grubu:
https://t.me/HondaMotorTurkiye


Telegram'da "Türkiye Motorcular Grubu" (1800+ üye): 
https://t.me/TurkiyeMotorcularGrubu



Telegram'da "Honda CB 750 Hornet Türkiye" grubu:
https://t.me/HondaCB750HornetTR



Soru: Telegram gruplarınıza nasıl katılabilirim?

Cevap: Kendi telefonunuza uygun olan uygulamayı kurun:


ANDROID için:

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.telegram.messenger&hl=tr&pli=1


IPHONE için:

https://apps.apple.com/us/app/telegram-messenger/id686449807


Sonra TELEGRAM hesabınızı oluşturun. akabinde de üstteki linklere tıklayıp gelebilirsiniz.







NOT: sayfada gözden kaçan bir şey olduysa, bir hata veya eksiklik lütfen aşağı yorum olarak yazın. ben gerekli güncellemeyi yaparım. teşekkürler.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ankara (eski) Hitit Ralli Yolu rotası

Merhaba, Bu yazımda Ankara (eski) Hitit Ralli Yolu rotası ndan bazı yüksek çözünürlüklü görüntüler paylaşacağım. fotoğraf grupları düz, grup...