Bu yazı da yine https://t.me/TurkiyeMotorcularGrubu 'ndan Motosiklet Guru'su Remzi Öztürk abimizden:
Müflis tüccar eski veresiye defterlerini karıştırırmış misali, kaybolmasını istemediğim ve geçerliliğini koruyan nostalji serisinin 3. süyle devam ediyorum:
Nostalji Serisi-3 (Şubat 2008)
(ŞİŞLİ Anadolu Lisesi'nin motosiklet tutkunu fizik öğretmeni Emre Murat Çevik (39), Kadıköy'de, sürücüsü 67 yaşında olan bir taksinin motosikletine arkadan çarpması sonucu hayatını kaybetmesi üzerine.)
Allah taksiratını affetsin.
Bu vesile ile, motorda yeni olan arkadaşlara, şu hususları bir kez daha hatırlatmakta yarar var.
1-Motosiklette arkadaki trafiğin kontrolü, en az ön tarafın kontrolü kadar önemlidir.
Bu nedenle aynaları her daim kontrol etmeli, tehlikeli şekilde yaklaşan, arada takip mesafesi bırakmayan araçlara karşı dikkatli olunmalı.
2-Motor kullanırken diğer araçlardan en az %10 daha hızlı gitmeye gayret etmeli. Bu şekilde sadece ön tarafa konsantre olup, arka trafiği kontrol yükünü azaltmalı.
Sollayıp geride bıraktığımız her aracın, aslında kurtulunmuş birer potansiyel tehlike olduklarının bilincinde olmalı.
3. Racing, sport, sport turing gibi öne hafif eğimli oturulan motosiklet aynalarında sürücünün kolları arka görüşün bir kısmını kapatır. Bu "görüntülenemeyen" kısmın miktarı sürücünün genişliği ile de doğru orantılıdır. Ayrıca bu motosikletlerde aynanın kafa grenajına, yani sürücüden uzak yerleştirilmiş olması arka görüşü daha da kısıtlar.
Üstelik bu motorlarda başı çevirerek de geriyi kontrol etmek çok zahmetlidir.
Bu nedenle, şu an küçük cc li, scooter vb. başlangıç motoru kullanıp ta motoru büyütmek isteyen ancak güvenlik kaygısı ile seçimini netleştirememiş olanların, nisbeten dik oturuş sunan enduro-turing veya naked motorlara bakmaları faydalı olabilir.
Bu motosikletlerde ayna, gidona yerleştirildiğinden, sürücüye yakın olmasından dolayı çok geniş bir arka görüş sunar. Ayrıca sürücünün dirsekleri görüntüye girmez. Yine ayrıca, sürücü dik oturduğu için, çok daha büyük bir açı ve büyük kolaylıkla başını geriye çevirip arka alanı tarayabilir. Nerede ise 360 lik görüş alanına hakim olmak mümkündür.
Trafik kültürünün henüz oturmadığı ülkemizde, motosiklet kullanıcıları olarak, ağlayıp-sızlayıp kimseden bir şey beklemeden, gemisini kurtaran kaptan konumunda olarak, trafikte diğer araçlara yem olmadan, ne yapıp edip, hayatta kalmanın bir yolunu bulmaya bakmalıyız.
____________
(Başka bir kullanıcı)
"Eğer ki arkamı sık sık kontrol etme alışkanlığım olmasaydı dün akşam toplantı dönüşü 70 km ile sağ şeritte köprü sonrası rampayı çıkarken eşimle beni birbirleriyle yarışan iki taksinin altından parça parça toplayacaklardı.
Söylenecek çok şey var, bir o kadar da hiçbirşey yok."
____________
(Diğer bir kullanıcı)
"OMM ARA teori eğitimine gitmemin faydası oldu. En azından bu konuda faydası oldu. Trafikte 2 tekerlekleri vasıtalar dışında tüm vasıtalar sizin düşmanınızdır ve düşmanlarınızdan mümkün mertebe uzak olmalısınız, dendi. Maalesef böyle bir trafik ortamında sevgili Paulo' ya hak vermemek elde değil. Hakikatten trafikteki bütün araçlar bizim düşmanımız. Her an saldırıya maruz kalabiliriz. Lütfen bunu bilerek motor sürelim... Düşmanlarımızdan uzak olup olmadığımızı her saniye kontrol edelim.
Ek olarak motosiklet korumaları da düşük hızlı ve belli düşme durumlarında koruma sağlayabilir. Burada en önemli şey kaza kaçınılmaz ise çarpmanın mümkün olduğunca düşük hızda gerçekleşmesini sağlayabilmek. Korkmadan yavaşlayabilmek. Paniğe kapılmamak. Söylemesi kolay ama ben zor bir durumda kalırsam bunu yapabilir miyim emin değilim."
____________
(Diğer bir kullanıcı)
"Trafikte aynamı kontrol etmekten artık önüme bakamaz hale geldim. Paulo gerçekten çok doğru söylemiş, iki teker harici tüm araçlar düşmanımızdır diye. Bence motosiklet kültürü almamış, trafikte tehlike yaratacak şekilde sürüş yapan diğer "ikitekerci" sürücülere de dikkat etmeliyiz. Ama özellikle, taksi, minibüs-otobüs, ve (tümünü tenzih ediyorum, alınmasınlar) ÇOĞU kadın sürücülere gereğinden daha fazla dikkat etmeliyiz"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder